Köpråd: Bus/driftbil

ekelund88
7 september 2011 · 2 656 Inlägg

Aerodynamik skrev:
M3's maskiner är ju i lite annan liga men visst har du rätt där. De andra håller bättre ja, men det är större motorer som ofta slipper massa konstigt bonntrim (nåväl..) och sitter i mycket tråkigare bilar så skulle lätt påstå att dem haft ett enklare liv än motsvarande S13 wink

de va dom jag kom på nu lite snabbt :p men förstår dig men du kan inte neka till att en s13 1.8 håller bättre än en motsvarande s14 2.0 de finns alltid undantag som bekräftarreglen ofc men dom s13 som inte haft lagerbank kommer garanterat få! smile

ekelund88
7 september 2011 · 2 656 Inlägg

han bad mig lista bilar med ungefärsamma liter/hk som srdet18 som höll mycket längre och hade inget med ditt val av bil o göra

Aerodynamik ...
8 september 2011 · 7 120 Inlägg

Felplacerad skrev:
Försvarar ni verkligen motorn i s13 ?? Existerar det ett enda exemplar som har överlevt utan renovering ??

Jag har ägt två, prata inte om nåt du uppenbarligen inte har koll på.. roll

Aerodynamik ...
8 september 2011 · 7 120 Inlägg

Felplacerad skrev:

Aerodynamik skrev:

Felplacerad skrev:
Försvarar ni verkligen motorn i s13 ?? Existerar det ett enda exemplar som har överlevt utan renovering ??

Jag har ägt två, prata inte om nåt du uppenbarligen inte har koll på.. roll

Skrev inte du tidigare i den här tråden att din börjat knacka vid 16.000mil ?
Jag har aldrig haft kontakt med en s13 som inte blivit renoverad. Det är väl ett ganska välkänt problem på just dessa bilar, att säga något annat är ju bara naivt.
Sen har jag ägt fler än dig så börja inte med någon kukmätartävling, det betyder ingenting.

Stämmer bra, men läs lite mer så kanske du förstår varför..  Det är ett välkänt problem, precis som på Skylines, EVOs och andra japanska sportbilar som har turbo och trimmas hårt.

Kul för dig, jag har inget behov av någon tävling.. neutral

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang