Familjemän/damer Hur gör ni för att få garagetid?

Malkurrag
10 september 2011 · 415 Inlägg

Om ni lixom jag kanske upptänkte erat motorintresse efter att ni redan skaffat er eran tjej/kille och eran respektive inte gillar bilar och motorer som ni. Hur gör ni för att få eran garagetid?
För har man varit ihop/gifta i flera år så inte "dumpar man bruden" bara för en sak som en bil. Ellerhur?
Nu vet jag man kan göra många skämt om att "dumpa tjejen" för att man inte får skruva i garaget.

Men ärligt hur motiverar ni era respektive så att man inte slipper gnäll hemma?

Rock-Star
10 september 2011 · 2 982 Inlägg

om du har det problemet och inte får en enda sekund i garaget så måste jag säga att din partner är antingen respektlös eller kompromisslös. men men "det krävs 2 för att dansa tango"..
hon låter dig få tid i garaget, du låter henne få de där jävla jimmy cho skorna...

Brådhis * Voff voff *
10 september 2011 · 10 280 Inlägg

Min fru har sina fritidsintressen och jag har mina. Vissa intressen delar vi och andra sker var för sig. Båda får utrymme att göra det man vill. Man måste inte vara klistrad på varandra hela tiden. Det gäller som alltid att finna balansen och inte kväva varandra.

Att försöka tvinga på sitt intresse på sin respektive är dömt att misslyckas.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Knugcab
10 september 2011 · 5 111 Inlägg

Nu är jag ungkarl för tillfället och trivs ypperligt med det, men helt ärligt, för att ett förhållande skall fungera så måste man ju ge utrymme för varandra. 

Jag gissar att du har problemet själv eller?

Om ja, har inte din fru några egna fritidsintressen? Och låter inte du henne ägna sig åt dem? I så fall måste ju du få ha dina också. Om hon inte har det, så är det ju faktiskt henne det är mest synd om då det inte kan vara något särskilt givande liv.

Även om man måste kompromissa en hel del ibland så äger man ju trots allt inte varandra för att man råkar hålla ihop.

Om man aldrig får utrymme för det man vill göra, låt det nu vara bilar eller någonting annat, så är ju frågan om inte det förhållandet behöver lite mer ingående terapi än att gå och fråga folk på garaget hur man skall lyckas smyga ut för att mecka.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Andromeda Rumpmas
10 september 2011 · 3 860 Inlägg

Bryr hon sig om dig förstår hon att det är viktigt för ditt välbefinnande att få spendera lite tid med dina fritidsintressen. Omvänt måste även du se till hennes behov och spendera lite tid på att uppfylla hennes behov, som för tillfället kanske är att spendera tid med dig. I alla förhållanden måste båda parter klara av att fylla den andras behov om det ska överleva på sikt. Visar det sig att hennes behov av tid du lägger på henne är så stort att dina egna behov inte hinns med eller att ditt behov av att vara i garaget är så stort att du inte hinner med henne och fortfarande kan må bra kommer det inte att överleva. Så är det nog tyvärr. Resulterar kompromissen i att båda parter får försaka för mycket och ni båda mår dåligt är ni helt enkelt inkompatibla.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
pukan2
10 september 2011 · 3 182 Inlägg

i mitt fall som har fru och en unge på 3år så brukar jag gå ut när dom båda sover. frun går alltid och lägger ungen vid 20-21.00 så efter det går jag ut vid behov o mekar. om det är nått som behöver göras på en lördag eller söndag så får man helt enkelt fråga vad tjejen har planerat annars blir det att gå upp i tid ca: 07.00 å gå ut o meka eller vad man nu vill göra med sin garage tid. som tur är är min fru väldigt förstående med mitt intresse så hon brukar låta mig gå när jag vill.

caromania Forummoderator
10 september 2011 · 9 296 Inlägg

Jag har byggt en bil. Jag vet inte hur jag lyckats få till det men jag antar att min fru är värd en applåd.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Janneutanb
10 september 2011 · 7 271 Inlägg

Hon följer med helt enkelt.

Annars så måste man inte sitta ihop varenda sekund. Bägge har ju separata liv.

Senast redigerat av Brains (10 september 2011)

kolvas
10 september 2011 · 4 001 Inlägg

jag hade mitt intresse innan hon kom in i bilden, det får hon rätta sig efter, att jag strukit bort en hel del garagetid sen barnen kom in i bilden är en annan sak men det var mitt egna beslut, nu har man ju ett hyffsat garage här hemma så man kan göra lite efter ungarna lagt sig och lite om helgerna.

Edit: hon har ju sina intressen som hon får pyssla med så ungarna får vara med oss bägge, det går ganska bra att ha med ungarna i garaget faktiskt.

Senast redigerat av kolvas (10 september 2011)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang