Köpråd: Honda Del Sol

Besmir
16 september 2011 · 87 Inlägg

Tjenare, Har fått ett erbjudande från en kompis ang. en Honda del sol VTEC. Den har gått 20tusen mil, han vill ha 22k för den. Han säger att det är "erbjudande" Bilen är rostfri, stylad med läppar runt om bilen inget "Fast & The Furious"

Vad tycker ni? Av erfarenhet om dessa bilar. Den ser ju härlig ut att ha till sommarn trots allt så är det ju bara en 1.6 liters motor så jag kan ju använda den till plugget med då jag studerar och kör 54km/4ggr i veckan.

Bomba gärna med allt, positivt och negativit håll ej tillbaka! Bara skriv!

Tackar!

sir_daniel www.kudoz.se
16 september 2011 · 3 802 Inlägg

billig i drift, billiga delar, roliga att köra (motormässigt o väghållning) även orginal.

nackdelar:
rost, lite burkig

KHRacing
16 september 2011 ·

väl värt att tänka på att dessa nästa år blir 20år gamla.... delar delar delar.... rost rost drivknut drivknut.....

Sam1r
16 september 2011 · 485 Inlägg

ganska problemfri . min har aldrig krånglat använder den varje dag, en nackdel är att targan kan börja läcka vid själva listen på taket men det är bara att täta tiill så blir det som nytt wink sen brukar dom vara sommarkörda dvs ingen rost undertill . men värt att kolla upp det ändå. vilken motor är det du ska ha ?

Besmir
16 september 2011 · 87 Inlägg

Sam1r skrev:
ganska problemfri . min har aldrig krånglat använder den varje dag, en nackdel är att targan kan börja läcka vid själva listen på taket men det är bara att täta tiill så blir det som nytt wink sen brukar dom vara sommarkörda dvs ingen rost undertill . men värt att kolla upp det ändå. vilken motor är det du ska ha ?

Vtec är så tänkt.

Den är nylackad förra året. Men jag är sjukt sugen på en smile

Sam1r
16 september 2011 · 485 Inlägg

är det 125 hk eller 160 vti du menar ?

cheffer
17 september 2011 · 1 422 Inlägg

De är rätt pigga bilar, driftsäkra för sin ålder och pris samt hyggligt soppasnåla, vilket är bra när du ska pendla. Det som är speciellt dåligt på dem är ju just rosten, men är den nylackad och rostfri låter det ju bra. Är den rostfri även undertill?

Är det eltarga? Den har jag hört kan krångla på dem.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Besmir
17 september 2011 · 87 Inlägg

Sam1r skrev:
är det 125 hk eller 160 vti du menar ?

125hk

Besmir
17 september 2011 · 87 Inlägg

cheffer skrev:
De är rätt pigga bilar, driftsäkra för sin ålder och pris samt hyggligt soppasnåla, vilket är bra när du ska pendla. Det som är speciellt dåligt på dem är ju just rosten, men är den nylackad och rostfri låter det ju bra. Är den rostfri även undertill?

Är det eltarga? Den har jag hört kan krångla på dem.

aa det är ju det med rosten fan det är det värsta som finns. Men bilen är nylackad förra året, rostfri kaross och även undertill.

Det är inte el-targa då jag också hört att den kan krångla på dom smile tack för dina svar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang