jag har en s70 2,0 jag undrar om det är bättre att byta motor till en 2,4 eller om jag bara ska vässa den gamla 2,0 10v, jag vet inte hur det blir om jag byter till en annan motor om jag måste byta ut annat då. jag hoppas att jag kan få hjälp med detta, jag vet inte vad jag ska välja och vilket som är smartare.
jag har en s70 2,0 jag undrar om det är bättre att byta motor till en 2,4 eller om jag bara ska vässa den gamla 2,0 10v, jag vet inte hur det blir om jag byter till en annan motor om jag måste byta ut annat då. jag hoppas att jag kan få hjälp med detta, jag vet inte vad jag ska välja och vilket som är smartare.
MHV Jens
Som jag har uppfattat det så är det i princip omöjligt att byta motor å få igenom på besiktningen om du har en bil 93a eller nyare. Om man nu inte byter till en som ser likadan utseende mässigt så att inte besiktningen ser någon skillnad.
MHV Jens
Som jag har uppfattat det så är det i princip omöjligt att byta motor å få igenom på besiktningen om du har en bil 93a eller nyare. Om man nu inte byter till en som ser likadan utseende mässigt så att inte besiktningen ser någon skillnad.
omöjligt e det absolut inte utan det e bara lite jobbigare
MHV Jens
omöjligt e det absolut inte utan det e bara lite jobbigare
Ingenting är omöjligt. Men det var iaf så jag fick det beskrivet när jag hade samma fråga uppe. Om bilen var 93 eller nyare räckte det inte med att byta bromsar å hjulupphängningar osv.. Man var tvungen att bygga om hela bilen och skaffa flera intyg som tydligen var "snudd på omöjliga" att få tag på. Samt att det skulle kosta en förmögenhet.
okej så det är bara att ute sluta motorbyte, men är det så stor skillan på 2,0 och 2,4 om man kollar på dom jag tycket inte att man ser någon skilland?
Att ens försöka vässa en 2 liters är fullständigt bortkastat. Det har man har att välja på lite realistiskt sett är att byta till en större 10V motor och hoppas att det inte upptäcks eller byta bil.
Att ens försöka vässa en 2 liters är fullständigt bortkastat. Det har man har att välja på lite realistiskt sett är att byta till en större 10V motor och hoppas att det inte upptäcks eller byta bil.
jo det är ju sant, men jag tror aldrig dom märker någon skillnad på en 10v eller en 20v genom att se på motor dom är så identiska