7788
Sök

Problem när jag installerat ECOMAX-chip i bilen (Volvo 940 LTT -95)

1 486 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
Hejsan!

Jag har precis köpt mig ett chip från Vikingchip och installerat detta i min Volvo 945 som finns med på sidan.

Problem 1: Jag kör utan WG just nu, men ändå så skenladdar den inte? Vad är fel? (ska köpa ny WG så fort lönen kommer!)

Problem 2: Kopplingen slirar, men kopplingen borde väl palla med detta när den är nybytt?

Problem 3: Jag känner även vid gaspådrag att det "durar" i bilen.. vad är det som gör att det durar?

MVH Oscar (Nybliven bensinturbo-ägare)

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
25 september 2011
1. Kör du me original turbo kan felet vara att själva ´luckan som wg'n öppnar har lixom åkt ut så den inte stänger riktigt, testa knacka in den

2. Beror på hur långt kopplingen vatt med men brukar inte palla mer än original

3.vad menar du med "durar"

MVH

...........Team T-Röd Racing.............

7 282 Inlägg
25 september 2011
Om du kör utan WG så ska du inte få ladd alls.
Den måste vara stängd för att laddtryck ska kunna byggas.

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
25 september 2011
Brains skrev:
Om du kör utan WG så ska du inte få ladd alls.
Den måste vara stängd för att laddtryck ska kunna byggas.

Precis, wg'n måste sitta där men om de inte går vakuum till den så skenladda de för då öppna den inte alls

...........Team T-Röd Racing.............

1 486 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
StlpMK skrev:
1. Kör du me original turbo kan felet vara att själva ´luckan som wg'n öppnar har lixom åkt ut så den inte stänger riktigt, testa knacka in den

2. Beror på hur långt kopplingen vatt med men brukar inte palla mer än original

3.vad menar du med "durar"

MVH

Ok, får ta o kolla wg-luckan! Vart sitter den? Är ju inte jag som monterat grejerna heller.. hmm

Kopplingen har gått runt 4k mil.. byttes av förrförra ägaren, o det var en gammal tant som hade den då, ägaren innan mig var en kille i min ålder men han körde med den original hela tiden så kan inte riktigt fatta varför bilen slirar hmm

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Med lem
1 127 Inlägg
25 september 2011
Det som durar kan förmodligen vara ditt dubbelmassesvänghjul, är det på lägre varv när du gasar hårt du får fram det?

Att kopplingen redan är slut beror helt klart på hur du/förra ägaren kört, jag dödade en ny originalkoppling på en sommar med typ 180hk.. tongue Chippning ska de klara, men inte så mycket mer än så.

3 182 Inlägg
25 september 2011
kan vara stödlagret som  är slut/dåligt som gör att durrar.

Sök