5310
Sök

Tips på billigaste trafikförsäkring?

4 261 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
hejsan alla:)

kollar just nu på en bmw 320i som är i jättebra skick. kostar runt 5500 om året för mig hos folksam. det är det billigaste jag har sett.

råkar ni känna till ifall det finns nått billigare?

tror verkligen på att jag kommer köpa bilen

tacksam för svar.
Senast redigerat av panda666 (26 september 2011)

747 Inlägg
26 september 2011
Om det är en fräsch bil så är väl minst halvförsäkring att rekommendera, enligt egen åsikt.

Men kolla www.compricer.se eller https://www.insplanet.com/ för få en snabb överblick, annars är det ju att ringa runt o höra själv då man oftast kommer billigare undan, beroende på vad ni har för bolag som hemförsäkring så kan det vara lönt att höra med dom om vad det kostar och vad man får för rabatt när man samlar försäkringar.

/ Toni Larsson

4 261 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
miltalen spelar egentligen ingen roll eller hur? tror att jag har hittat en person som har tagit hand om bilen ordentligt. plus nybesiktad för några dagar sen u.a

747 Inlägg
26 september 2011
Trafikförsäkringen hjälper dig ändå inte om den nybesiktigade bilen blir stulen eller brinner upp, eller om nån krossar en ruta på bilen eller annan skadegörelse. Miltalet man knappar in när man beställer försäkringen har ju med att göra att dom ska kunna göra en rätt kalkyl då en bil som kanske körs 5000mil har större chans för att råka ut för en olycka istället för en motsvarande bil som går ca 600mil om året.

Finns rätt mycket matnyttigt att läsa på bolagens hemsidor.

/ Toni Larsson

Sök