5616
Sök

Pruta på rebil?

11 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Rolf Ericson bil, rebil.se, går ut med att alla deras bilar är färdigprutade, det är prislappen som gäller. Någon som har erfarenhet av det? Går det att pruta ändå?

Någon som vet mer om bilpriser.se? Enligt dem skulle bilarna på Rolf Ericsons gå för ett annat pris, ibland mer men oftast mindre än Ericsons prislappar. Antyder det en prutmån man kan utnyttja?

killercow
27 september 2011
lsisan skrev:
Rolf Ericson bil, rebil.se, går ut med att alla deras bilar är färdigprutade, det är prislappen som gäller. Någon som har erfarenhet av det? Går det att pruta ändå?

Någon som vet mer om bilpriser.se? Enligt dem skulle bilarna på Rolf Ericsons gå för ett annat pris, ibland mer men oftast mindre än Ericsons prislappar. Antyder det en prutmån man kan utnyttja?

kollade deras sida. hittar ingen info om att prislappen gäller. länka gärna smile

att dom säger de är färdigprutat är väl bara för att dom ska hoppas på att nån ska låta bli pruta. alla bilfirmor sätter ett litet överpris så kunden ska få pruta. då blir kunden nöjd å bilfirman får ändå det igentliga priset. ingen större hemlighet att det fungerar så.

Pruta går alltid

11 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Här är en länk till en sida där det står om deras marknadspris. Det är också vad de säger i butiken.

http://www.rebil.se/mas.aspx

11 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Det skulle iof vara väldigt skönt om det var färdigprutat, men nu är man ju så van vid att tänka prutning vid bilköp och man vill ju inte bli mer blåst än man behöver.

16 Inlägg
27 september 2011
Har en bekant som köpte på R-E. Först solklart besked att de inte prutar, men när de fick veta att min polare bor dubbelt (jobbar i Stockholm) och därför lika gärna kunde köpa i Sthlm veknade de..

Båda nöjda, kompisen fick stötta hemmaplan och r-e fick trots allt sälja en bil, även om priset blev något lägre. Detta var fabriksnybil, vet inget om begagnatpriserna.

1 168 Inlägg
12 086 Inlägg
27 september 2011
Farsan köpte ny (begagnad) volvo där för några månader sedan, den va billig och hade inga skavanker att anmärka på. Minns inte att det sas något om slutprutat men jag vet att han betalade vad dom begärde.
Trevlig säljare minns jag, urfina lokaler.

huh?
10 427 Inlägg
27 september 2011
JapMax skrev:
Farsan köpte ny (begagnad) volvo där för några månader sedan, den va billig och hade inga skavanker att anmärka på. Minns inte att det sas något om slutprutat men jag vet att han betalade vad dom begärde.
Trevlig säljare minns jag, urfina lokaler.

Borlänge wink Blir väl något liknande i Falun snart också.

Rebil var lite kinkiga med pris på en Volvo 850 GLT jag kollade på för några år sen,
hänvisade till marknadsanpassat slutpris + att de knappt tjänade något på äldre bilar.
Kunde få med nya däckuppsättningar iaf så såna grejer borde inte vara omöjliga.

11 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Hmm, på en bil vi kikade på fanns det inga vinterdäck med, så det var de "villiga" att lägga med men det skulle kosta 10 000 extra. (Enligt en däckfirma vi hörde med skulle däck till en sådan bil gå på max omkring 6000...) Det kändes som om det blev lite prutning åt fel håll...

Sök