5618
Sök

Försäkring som täcker en stylad bils riktiga värde?

5 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
Hejsan
Har kollat runt under flera dagar nu och inte lyckats få tag på en försäkring som kan täcka min bils riktiga värde, Notera att detta gäller en bil nyare än 20 år alltså går det ej med en entusiastförsäkring.

Tänker att det finns massor med stylade bilar där ute som går efter gatan, kör alla med en enkel helförsäkring?
Finns självklart försäkring för utställningsbilar m.m men då är antal tillåtna mil på gatan noll.
Spelar ingen roll om jag viftar med papper där det står att bilens värde är beräknat till 300 000, blir bara ersatt med ca 100 000 (alltså bilens standardvärde) om jag totalkvaddar den.
Hört att det finns en del klubbar som kan försäkra en bils värde men då det ej finns någon Rx-7 klubb som gör detta så vet jag inte riktigt vart jag skall vända mig.
Vet att det ej går att försäkra motor då det är olagligt att trimma, men tänker mer på utseendet och utrustning.

Finns det någon som löst denna gåta?

Det bästa jag hittat är en ren Mazda försäkring som kan ersätta mig med orginal Mazda delar som har ett ungefärligt värde som delarna på bilen, men detta hjälper mig inte direkt långt?

Tacksam för alla svar jag får!

Sök