28 september 2011
Trådstartare
Har en helt ny passat -2011 som jag kört sen ny. Nu har den gått omkring 1000 mil och jag har redan 2 störande problem.
1. Dörrlisten på förarsidan verkar inte 100% tät, det kommer ett susande ljud därifrån i hastigheter ca 70 km/h och mer. Jag har kollat listerna och dem ser schyssta ut. Bilen är ju helt ny så det vore konstigt annars. När jag hade bilen inlämnad idag bad jag dem titta på det och dom sa att det var åtgärdat (genom att justera hur tätt mot karossen dörren stängs. Dock märker jag absolut ingen skillnad.
2. Ett plastigt ljud kommer från skarven höger om hastighetsmätaren, där plasten möter resten av instrumentbrädan. Trycker jag till lite på plasten där så försvinner ljudet men kommer tillbaka direkt efter jag kört lite grusväg eller liknande. Även detta skulle vara fixat enligt verkstan, men ingen skillnad!
3. Allmän fråga, väldigt störande på alla VW -2011, bakljusen är släckta när det är dagsljus och ljusknappen står i auto läget.. Jag tycker det är skitirriterande, och får för mig att risken att bli påkörd bakifrån ökar om bakljusen inte är tända. Dessutom kan ju andra bilar tro att jag har parkerat, och inte räknar med att jag plötsligt ska åka iväg...
Någon som har några tips / idéer om detta så är jag tacksam.