UseDubbelTurbo skrev:
Tiaz skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
ifall man ska instalera väldigt mkt ljud i bilen då har jag sett att folk köper ett till batteri då är frågan vart ställer man batteriet hur kopllar man in det och hur mår generatorn?
Det va många frågor. Man ställer extra batteriet helst i närheten av sina steg.
Ju närmre ju bättre.
Sen tar du en strömkabel (typ 21kvmm) från din + till ett skiljerelä,sedan vidare till bakre batt.
Skiljerelä är för att strömmen inte skall kunna fytta från bakre till främre batt. utan enbart åt ett håll.
Se oxå till att du använder någorlunda lika batt. både bak och fram.
Din generator? ja det beror ju på vad du har för någon, men normalt på en nyare bil så skall det inte vara några prob.
Jag kommer själv göra etta inom en snar framtid. Skulle kunna maila bilder sedan hur man gör.
Mvh/Tiaz
hej tack för alla svar men jag har ingen nyare bil jag har en peugeot från 1989 och sen tänkte jag fråga när bör använde ett extra batteri för nu när jag vridar på volym så blinkar varenda lampa i bilen o då har jag inte mkt ljud alls
Jag har också detta problemet i min A3:a, men jag måste ha en ny generator då

Köper en på 120A

Men skall du byta batteri, ett rödt optima fram och ett gult bak. Jag er av typen, ju tjockare ju bettre. Från mitt fram batteri, så har jag 35kvmm kabel till det jag har bak. Och från det bak till slutsteget så har jag 50kvmm kabel med ström och jord !
Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A