4204
Sök

Köp av kondensator,

6 851 Inlägg
1 oktober 2005
#21
Flemm skrev:
Optima er guld !
Ett rödt fram och ett gult bak, så blir det bra smile

BRL säljer 50kvmm kablar, och har du ett såpass grymt steg, så använd det till jordning också. Dom säljer också bra kondensatorer...

Jag har ett RockFord Power 1501bd (1634w RMS) och jag kör 50kvmm jord och ström, men jag har endå ström tap sad


Lycka till !

om din ström ej räcker till så ha du förmodligen gjort fel.Har totalt över 1800uppmätta watt och 200A och där räcker ett gult optima (räcker en liten stund iaf.)


MTY120
1 oktober 2005
Trådstartare
#22
Flemm skrev:
Optima er guld !
Ett rödt fram och ett gult bak, så blir det bra smile

BRL säljer 50kvmm kablar, och har du ett såpass grymt steg, så använd det till jordning också. Dom säljer också bra kondensatorer...

Jag har ett RockFord Power 1501bd (1634w RMS) och jag kör 50kvmm jord och ström, men jag har endå ström tap sad


Lycka till !

jag orkar inte lägga ut 100kr /kvm för 0,5mm tjockare ström kabel, bilen ska in på lackering å massa saker för XX.xxx ska beställas så det är inte den högsta prioriteringen smile jag har ett rött optima redan i bilen, men det är antikt, ska köpa två nya Optima ett i skuffen & ett i motorummet ,

inte behöver man så överdrivet feta kablar till jordning smile ,
jag ska ta och kolla, om jag får över pengar denna månad blir det 2st optima
batterier, jag har en hemsida hemma där dom säljer gula optima batterier för ca 1100kr, Föresten vad är skillnaden mellan ett guld & ett rött optima?
jag är inte så jätte bra på det dära med bilsterio är mest inne på styling & det är min bror som lurat mig å köpa bil ljud smile

859 Inlägg
1 oktober 2005
#23
Tiaz skrev:
Flemm skrev:
Optima er guld !
Ett rödt fram och ett gult bak, så blir det bra smile

BRL säljer 50kvmm kablar, och har du ett såpass grymt steg, så använd det till jordning också. Dom säljer också bra kondensatorer...

Jag har ett RockFord Power 1501bd (1634w RMS) och jag kör 50kvmm jord och ström, men jag har endå ström tap sad


Lycka till !

om din ström ej räcker till så ha du förmodligen gjort fel.Har totalt över 1800uppmätta watt och 200A och där räcker ett gult optima (räcker en liten stund iaf.)

Ett Gult optima (4,2L) räcker inte till speciellt bra om du har 1800wrms, inte på några höga ljudvolymer iaf. Jag körde med ett Tudor maxxima till mina ca. 1200WRMS, och då skulle mer ström gjort mycket, det är helt klart! Men det är ju iof. skillnad på uppmätt effekt och uppmätt effekt.

*Man skall naturligtvis komma ihåg att när jag säger räcker menar jag att med mer ström skulle det blivit mycket bättre! Det funkar ju såklart...

Jag hoppas mina nyinhandlade batterier kan göra susen;-)

MVH Theo


MTY120
1 oktober 2005
Trådstartare
#24
Theo skrev:
Tiaz skrev:
Flemm skrev:
Optima er guld !
Ett rödt fram och ett gult bak, så blir det bra smile

BRL säljer 50kvmm kablar, och har du ett såpass grymt steg, så använd det till jordning också. Dom säljer också bra kondensatorer...

Jag har ett RockFord Power 1501bd (1634w RMS) och jag kör 50kvmm jord och ström, men jag har endå ström tap sad


Lycka till !

om din ström ej räcker till så ha du förmodligen gjort fel.Har totalt över 1800uppmätta watt och 200A och där räcker ett gult optima (räcker en liten stund iaf.)

Ett Gult optima (4,2L) räcker inte till speciellt bra om du har 1800wrms, inte på några höga ljudvolymer iaf. Jag körde med ett Tudor maxxima till mina ca. 1200WRMS, och då skulle mer ström gjort mycket, det är helt klart! Men det är ju iof. skillnad på uppmätt effekt och uppmätt effekt.

*Man skall naturligtvis komma ihåg att när jag säger räcker menar jag att med mer ström skulle det blivit mycket bättre! Det funkar ju såklart...

Jag hoppas mina nyinhandlade batterier kan göra susen;-)

MVH Theo

jasså smile men det blir nog bra i min bil då jag får i två stycken fräscha batterier, förhoppnings vis kommer det att kunna spela bättre smile

6 851 Inlägg
1 oktober 2005
#25
Theo skrev:
Tiaz skrev:
Flemm skrev:
Optima er guld !
Ett rödt fram och ett gult bak, så blir det bra smile

BRL säljer 50kvmm kablar, och har du ett såpass grymt steg, så använd det till jordning också. Dom säljer också bra kondensatorer...

Jag har ett RockFord Power 1501bd (1634w RMS) och jag kör 50kvmm jord och ström, men jag har endå ström tap sad


Lycka till !

om din ström ej räcker till så ha du förmodligen gjort fel.Har totalt över 1800uppmätta watt och 200A och där räcker ett gult optima (räcker en liten stund iaf.)

Ett Gult optima (4,2L) räcker inte till speciellt bra om du har 1800wrms, inte på några höga ljudvolymer iaf. Jag körde med ett Tudor maxxima till mina ca. 1200WRMS, och då skulle mer ström gjort mycket, det är helt klart! Men det är ju iof. skillnad på uppmätt effekt och uppmätt effekt.

*Man skall naturligtvis komma ihåg att när jag säger räcker menar jag att med mer ström skulle det blivit mycket bättre! Det funkar ju såklart...

Jag hoppas mina nyinhandlade batterier kan göra susen;-)

MVH Theo

nja, jodå. det räcker (pga. att man kör med digitalt steg till mesta delen av watten,1440w), men som jag skrev..bara ett litet tag.
Så länge det ligger över 14V som det gör för det mesta när man kör så är det inga prob. men att spela när man står still funkar inte så bra inte längre tid iaf. men runt 5-15min vid norml lyssning så finns där inga prob.
Jag kan ju självklart inte dra på fullt  nån längre tid.
Senast redigerat av Tiaz (1 oktober 2005)



Sök