Köpråd: Audi S4 2.7 vs A4 1.8T quattro - kring -99

Danne_gg KTH Ingenjör;)
24 september 2011 · 391 Inlägg

perryboy skrev:
nej nu jävlar får du stryk! Jag har en audi a4 sedan smile!!!  =P

Precis därför mitt svar;)

Haha nej men jag tycker bara Avanten är snäppet snyggare:) Och i mitt fall mer praktiskt pga hund osv, så det är väll sånt som avgör antar jag!

Four rings to rule them all!
unsuspected
25 september 2011 · 203 Inlägg

Jag har för mig att b5 kombin är 15cm kortare än sedanen men jag kan ha fel. Den enda snygga b5 kombin är rs4an öch s4an måste vara sedan.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
25 september 2011 · 2 203 Inlägg

unsuspected skrev:
Jag har för mig att b5 kombin är 15cm kortare än sedanen men jag kan ha fel. Den enda snygga b5 kombin är rs4an öch s4an måste vara sedan.

Dom är lika långa. 448 cm.

Andromeda Rumpmas
25 september 2011 · 3 860 Inlägg

perryboy skrev:
tänk på att en bil som är 12år gammal har tappat väldigt mycket effekt......så om det är 150hk orginal, kanske det är 120 kvar =P

Synd att man inte kan ha citat i signaturen som på andra forum smile

Bänka vilken 12 år gammal bil som helst med vettigt komp och utan maskinella fel så ska du se att den kommer rätt nära angiven effekt. Turbobilar ligger ofta över angiven effekt när de bänkas före trim.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
25 september 2011 · 3 860 Inlägg

Det finns ju ingen som helst anledning att välja en sedan om det finns en kombi. Det skulle väl vara om man verkligen måste ha en sedan pga utseendet, men annars finns inget praktiskt argument för att ha en sedan. Rätt vad det är köper du något stort på annons eller ska flyta något stort, och då är det bara att fälla baksätet istället för att åka och hyra kärra.

"Glömt cykelhållaren"? -Vafan, släng in den i bilen. Nej, just ja, det var ju en sedan smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
unsuspected
25 september 2011 · 203 Inlägg

Andromeda skrev:
Det finns ju ingen som helst anledning att välja en sedan om det finns en kombi. Det skulle väl vara om man verkligen måste ha en sedan pga utseendet, men annars finns inget praktiskt argument för att ha en sedan. Rätt vad det är köper du något stort på annons eller ska flyta något stort, och då är det bara att fälla baksätet istället för att åka och hyra kärra.

"Glömt cykelhållaren"? -Vafan, släng in den i bilen. Nej, just ja, det var ju en sedan smile

Ja för att b5 avant är en storlastare av rang. smile

Andromeda Rumpmas
25 september 2011 · 3 860 Inlägg

unsuspected skrev:

Andromeda skrev:
Det finns ju ingen som helst anledning att välja en sedan om det finns en kombi. Det skulle väl vara om man verkligen måste ha en sedan pga utseendet, men annars finns inget praktiskt argument för att ha en sedan. Rätt vad det är köper du något stort på annons eller ska flyta något stort, och då är det bara att fälla baksätet istället för att åka och hyra kärra.

"Glömt cykelhållaren"? -Vafan, släng in den i bilen. Nej, just ja, det var ju en sedan smile

Ja för att b5 avant är en storlastare av rang. smile

Jo, i och för sig, jag har hört att den inte är mycket bättre än en 3-dörrars Golf att lasta i. Men en normal kombi, typ allt utom B5 och volvo V40/V50 lönar sig alltid över en sedan smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
JX
27 september 2011 · 107 Inlägg

Hmm okej, så ingen egentlig skillnad mer än vikt och utseende då smile

Funderar på om jag ska skaffa kombi istället bara för att det inte dyker upp någon passande sedan.. jag är inte ute efter att lassa saker, utan just nu vill jag ha en bil som går bra och är rolig att köra bara tongue

När ni säger B5, vad menas med det? Modell på karossen?

Audi S4 "Blå Faran" (1999)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
28 september 2011 · 2 203 Inlägg

JX skrev:
Hmm okej, så ingen egentlig skillnad mer än vikt och utseende då smile

Funderar på om jag ska skaffa kombi istället bara för att det inte dyker upp någon passande sedan.. jag är inte ute efter att lassa saker, utan just nu vill jag ha en bil som går bra och är rolig att köra bara tongue

När ni säger B5, vad menas med det? Modell på karossen?

A4/S4/RS4 mellan 1995 - 2001 har karossenkoden B5.

perryboy
28 september 2011 · 45 Inlägg

vilket århundrade ska du köpa bil?

perryboy
28 september 2011 · 45 Inlägg

wink

JX
28 september 2011 · 107 Inlägg

Rspeter skrev:
A4/S4/RS4 mellan 1995 - 2001 har karossenkoden B5.

Okej! smile

perryboy skrev:
vilket århundrade ska du köpa bil?

Det århundradet jag hittar en som jag vill ha wink Dock börjar det dyka upp några sedaner nu, så kanske det blir snart då big_smile

Men vid något eventuellt köp, vad bör man kolla och hur kollar man det? Framvagnen brukar ju vara en svag punkt, hur vet man om saker där dåliga? Hur vet man om turbos/trycksystem är dåligt på något vis? Och vad mer? smile

Audi S4 "Blå Faran" (1999)
perryboy
28 september 2011 · 45 Inlägg

gör en besiktning eller en vanlig kontroll! du kan ju säga att du köper bilen om det går igenom!kostar runt 2000:-!  sk . m-test !

btw såg en fin i Hagfors (värmland) du kanske kan kika närmare på! 16 000 mil tror jag

JX
29 september 2011 · 107 Inlägg

perryboy skrev:
gör en besiktning eller en vanlig kontroll! du kan ju säga att du köper bilen om det går igenom!kostar runt 2000:-!  sk . m-test !

btw såg en fin i Hagfors (värmland) du kanske kan kika närmare på! 16 000 mil tror jag

Hmm okej smile Hur/vart gör man sådana då?

Japp den har jag koll på, och den är en av de som verkar mest lockande just nu wink Nackdelarna med den är att den ser ut att vara 99A samt att den har antenn, men det sista är ingen större grej tongue

Audi S4 "Blå Faran" (1999)
Andromeda Rumpmas
29 september 2011 · 3 860 Inlägg

JX skrev:

perryboy skrev:
gör en besiktning eller en vanlig kontroll! du kan ju säga att du köper bilen om det går igenom!kostar runt 2000:-!  sk . m-test !

btw såg en fin i Hagfors (värmland) du kanske kan kika närmare på! 16 000 mil tror jag

Hmm okej smile Hur/vart gör man sådana då?

Japp den har jag koll på, och den är en av de som verkar mest lockande just nu wink Nackdelarna med den är att den ser ut att vara 99A samt att den har antenn, men det sista är ingen större grej tongue

Googla M-test så bör du komma till motormännens hemsida. Där lär det gå att hitta stationer runtom i Sverige...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
JX
2 oktober 2011 · 107 Inlägg

Andromeda skrev:
Googla M-test så bör du komma till motormännens hemsida. Där lär det gå att hitta stationer runtom i Sverige...

Okej, tackar! big_smile

Audi S4 "Blå Faran" (1999)
JX
8 oktober 2011 · 107 Inlägg

Förresten som jag fråga tidigare, har årsmodell 98 även de svaga turbosarna och grenrören som en 99A har? Är det något mer som skiljer 98 från 99?

Audi S4 "Blå Faran" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang