2592
Sök

Defa 800 larmet

658 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Hej....   Nån som kan hjälpa mig med en sak kanske, det är så att jag har ett Defa 800 larm på min Opel vectra. Det har funkat hyffsat bra men när det blir lite kallare ute och på vintern så e det ganska svårt o larma och avlarma, får trycka o trycka o rikta dosan mycket noga vet inte varför men på sommaren då kan jag stå flera meter ifrån och larma av och så vidare.....  Nån som har några ideer om detta?

Sen nästa grejj so0m hänt nu förra veckan är att när jag larmar av och vrider på nyckeln o startar bilden så lyser mina 2 blåa larm dioder ständigt, jag e tvungen och stänga av tändningen och sen larma bilen och larma av den o sen öppna dörren o sen kan jag starta bilen o åka iväg o blåa dioderna är släckta. Så här är det varje gång... irriterande att dom lyser ständigt t.ex på kvällen om jag nu inte larmar o larmar av varje gång jag startar bilen  Vad är felet?

658 Inlägg
658 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
Japp se bild    https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59320/59320-6e19154c465ba92a250a38fb942cc4cd.jpg

Har 1 blå dioder fram på vardera stolpe fram, går jättebra att låsa bilen men låsa upp får jag trycka o vinkla dosan säkert på alla möjliga sätt minst 10 gånger innan jag får upp den.  Sen så testade jag att öppna dörren efter larmat av o sen stänga dörren o larma larma av en gång sen åka iväg då lyser inte dom blåa konstant. bara om jag kommer till bilen o larmar av sätter mig o åker då lyser dom konstant.

658 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
Jag har rengjort o plockat ur kretskortet, rengjort och plockat bort knappsattsen o rengjort under där och det som e det konstiga det satt ju CR2016 i dosan när jag köpte bilen begagnad så jag trodde det skulle vara det i 2 st sånna, men det konstiga är ju kollar man bruksanvisningen på larmet på nätet hos Defa så skall det ju sitta 1 st CR1632, så jag köpte ju sånt o satt dit men då funkade ju inte dosan alls juh hur jag än bar mig åt. Sen testade jag ett nytt CR2032 och det funkade samma som med ursprungs CR2016 så jag bytte tillbaka dom. Även dom nyköpta men ja den har funkat kalas hela somrarna det är bara när det blir hösten och hela vintern krånglar det.

Vad det gäller larmcentralen, vart brukar den sitta? Vart hittar jag den. Jag har plockat av jodkabeln till bilbatteriet i 20 min men samma visa, eller är det på själva larmcentralen jag skall bryta strömmen och hur gör jag det?

Sök