tjena, tänkte byta motor i en gammal opel, det är en 1900 motor i opeln nu som är otroligt slö, på 90 döda hästar, tänkte byta till en b230f på 115 hästar för att få ner bränsle kostnaden, 5 vxl låda osv, tror ni att dom klagar på dom 25 hästarna? bilen: opel rekord coupe 1900 L 1969. tack på förhand mvh Andreas!
Om Opel inte satt ett gränsvärde för effekt och vrid i bilmodellen så gäller att du får byta till motor med 20% mer effekt och 10% mer vrid än original motorn utan att bygga om något.
jag skulle ha slängt i spis och låda.. se bara till att bromsar är helt igenom gångna samt att allt bärande är helt rostfritt. du kommer bara att få att det står motor utbytt på protokollet. http://www.sfro.com/ är bra att kontakta för frågor...
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
hur gick det med besiktningen med större motor? jag gick bet för några år sedan på bilprovningen i Umeå sa man att jag skulle klippa hjul bultarna eftersom det bara var 4st/hjul å det var en 2,2i från en rekord E
hur gick det med besiktningen med större motor? jag gick bet för några år sedan på bilprovningen i Umeå sa man att jag skulle klippa hjul bultarna eftersom det bara var 4st/hjul å det var en 2,2i från en rekord E
Vilka jävla dårar!? Har de aldrig hört talas om turbo saabar med 4-bultat? Eller bmw E30 325? SBP i ett nötskal...
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...