2567
Sök

Laga defroster till bakruta? (Volvo 240)

Kejsare
547 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Har ett minst sagt störande problem på 240n, det är nämligen bara typ 5 strimmor på defrostern/defoggern som fungerar, och ingen av dom är i synfältet heller, så jag måste skrapa bakrutan oavsett. Finns det något bra sätt att laga de trasiga strimmorna på? Såg nånstans att det fanns nån ledande färg man kunde köpa för någon hundring, men hur funkar en sån?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Forummoderator
26 455 Inlägg
27 december 2008
Om inte trådarna har gått sönder allt för mycket så duttar man väl i sådan färg där det saknas? Men jag tror inte det är nåt mirakelmedel..men..går ju att prova. Lycka till smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

21 761 Inlägg
27 december 2008
Är väl nån sorts silverfärg tror jag, har dock inte provat själv. Men det borde ju funka.

Random Hero
4 047 Inlägg
27 december 2008
va kostar en bakruta på skroten me defroster då ?

Dog food lid. Backwards

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
27 december 2008
Jag har målat på sån på min passat och det funkar kanon..
Dock rekommendera min glasfirma mig att pensla lite tjockare än vad det stod på burken och en bit in på dom trasiga slingorna t.ex är skadan 5mm så lägger man 15-20mm totalt..

21 Inlägg
18 oktober 2011
Blir det inte att se väldigt kladdigt ut när man ska pensla en strimma på  typ en mm? Hur blev era resultat estetmässigt?

477 Inlägg
19 oktober 2011
ja brukar dra maskeringstejp och sen måla på för att få raka och gämna linjer... ser ut precis som nytt förutom att färgen skiljer ser något mot det "blekta" smile

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Sök