Stulen Audi RS4 Svart från Värmdö

sverkera
16 oktober 2011 · 564 Inlägg

Pavva skrev:
om ni ser nån RS4/6 så kan ni ju kolla regnummret genom att skicka det till 72503.
Till exempel: AAA000 till 72503

Innehåller det svaret information om bilen ifråga är anmäld stulen, eller kan man få fram den informationen på något annat sätt (utan att ringa polisen)?

Supra-Alex
16 oktober 2011 · 449 Inlägg

sverkera skrev:

Pavva skrev:
om ni ser nån RS4/6 så kan ni ju kolla regnummret genom att skicka det till 72503.
Till exempel: AAA000 till 72503

Innehåller det svaret information om bilen ifråga är anmäld stulen, eller kan man få fram den informationen på något annat sätt (utan att ringa polisen)?

Ja, det står vem som är ägare samt om den är anmäld stulen!
Helt sjukt att det varit 3st stulna RS4or på runt en vecka nu..

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
16 oktober 2011 · 1 163 Inlägg

Skulle man hitta en stulen bil ute på gatorna så hade dem fan fått jobba för att komma ifrån en big_smile

~Andy~
Pavva
16 oktober 2011 · 1 215 Inlägg

sverkera skrev:

Pavva skrev:
om ni ser nån RS4/6 så kan ni ju kolla regnummret genom att skicka det till 72503.
Till exempel: AAA000 till 72503

Innehåller det svaret information om bilen ifråga är anmäld stulen, eller kan man få fram den informationen på något annat sätt (utan att ringa polisen)?

du kan ju testa smsa TS audi sen din egen bil så ser du ju skillnaden smile

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Elin46
16 oktober 2011 · 84 Inlägg

Surfaren skrev:
Man börjar tappa räkningen... Men jag börjar snart förutsätta att ser jag en RS4 så är den stulen, och då blir det jaga.

precis. det är så jag känner. Ser jag en RS4 så kommer jag kolla den.... tyvärr....

Elin46
16 oktober 2011 · 84 Inlägg

sverkera skrev:

Pavva skrev:
om ni ser nån RS4/6 så kan ni ju kolla regnummret genom att skicka det till 72503.
Till exempel: AAA000 till 72503

Innehåller det svaret information om bilen ifråga är anmäld stulen, eller kan man få fram den informationen på något annat sätt (utan att ringa polisen)?

ja, slår du mitt reg BMF 427 så står det STULET. Men å andra sidan så behöver det ju inte vara min skylt på bara för att det är min bil....

k-tuning
18 oktober 2011 · 117 Inlägg

inte direkt svårt att komma in i en bil idag.. man behöver inte slå sönder något. Finns dosor att starta bilar med för ca 100,000 på "svarta markanden" och för ynka 1500:- så får du upp dörren. http://www.dyrkar.se/8-audi-vw-porsche-dyrkset.html

Nissan Skyline R33 GT-R "Nismo" (1995)
ejon_850
18 oktober 2011 · 878 Inlägg

k-tuning skrev:
inte direkt svårt att komma in i en bil idag.. man behöver inte slå sönder något. Finns dosor att starta bilar med för ca 100,000 på "svarta markanden" och för ynka 1500:- så får du upp dörren. http://www.dyrkar.se/8-audi-vw-porsche-dyrkset.html

Sådana hemsidor borde inte vara uppe! sad

All The best
MVH
Jonas .L
940_44
18 oktober 2011 · 850 Inlägg

orkavaradu skrev:

Klii skrev:
RS4:or och RS6:or är väldigt eftertraktade av knarksmugglare eftersom de ser ut som vilken familjebil som helst på natten så de väcker inte mycket misstanke men om de skulle få polishäng så går de tillräckligt bra för att kunna köra ifrån polisen också. Det är därför så väldigt många blir stulna tyvärr...

joo alla har väll sett dokumentären Fransk Maffia vid det här laget.. men d är sjukt ledsamt ändå sad

verkar ju inte som alla gjort det men håller med dig så lätt och sno såna här bilar  inga som helst problem själv sett svensk maffia och den är endå äkta inspelad så big_smile

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
940_44
18 oktober 2011 · 850 Inlägg

ska hålla koll på båda bilarna runt om i hisingen angered frölunda kortedala och runtom där man är mest!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
sverkera
18 oktober 2011 · 564 Inlägg

ejon_850 skrev:

k-tuning skrev:
inte direkt svårt att komma in i en bil idag.. man behöver inte slå sönder något. Finns dosor att starta bilar med för ca 100,000 på "svarta markanden" och för ynka 1500:- så får du upp dörren. http://www.dyrkar.se/8-audi-vw-porsche-dyrkset.html

Sådana hemsidor borde inte vara uppe! sad

Buset har ändå tillgång till sådana där verktyg så det är bättre att det finns öppet tillgängligt så att det blir tydligt hur enkelt det är att öppna en bil. Jag tror inte Svensson förstår det.

Elin46
18 oktober 2011 · 84 Inlägg

ne men nu har alla förstått att det inte är så svårt att stjäla dessa bilar om man VET hur man gör, men man kan ta ALLA bilar, tyvärr. Nu råkar det vara så att rs4orna är utsatta. Och detta kan inte vara något annat än en "liga" eftersom 3 st har försvunnit på samma vecka. Men man kan spekulera hur mycket och länge som helst. Det är så jäkla tråkigt att bli av med något man verkligen älskar, jag vet. Min bil står högt upp på min lista och vill ha tillbaka den. Likaså gäller självklart denna svarta, OCH alla andra RS4or som är på rymmen. :'(

Jag är verkligen glad att så många läser tråden och att ni kommer med funderingar mm. Det känns bra att det finns folk där ute som bryr sej, vilket jag hoppas att ni gör wink

Dom kommer komma fram, förr eller senare - men med fler ögon desto fortare kanske det går smile

tack alla!

mvh

Ulf_W bilder.ulfw.se
20 oktober 2011 · 1 103 Inlägg

k-tuning skrev:
Finns dosor att starta bilar med för ca 100,000 på "svarta markanden"

För att starta en VAG-bil kostar inte ens dosan 1000:-

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Elin46
21 oktober 2011 · 84 Inlägg

Hej allihopa!
Tack så hemskt mycket för hjälpen. Jag har en bra nyhet. Denna svarta hittades natten till tisdagen tillsammans med två andra RS4or, dock inte min silvriga tyvärr. Dessa tre hittades i Åkersberga så förhoppningsvis finns kanske min oxå där någon stans. Så jag hoppas på alla vänliga själar i Åkersberga-trakterna nu. smile Ha det bäst!

MVH

jimbon
22 oktober 2011 · 711 Inlägg

Hoppas dom åker fast också,så ni med dessa bilar kan få ha dom ifred också..

Maruchinu Drifters With Attitude
22 oktober 2011 · 263 Inlägg

Skönt att den är hittad! Verkar som att alla hamnar där? har för mig att det är 1,2 som hittats där för ett tag sen.

david850
22 oktober 2011 · 331 Inlägg

Hur vart skicket på dem?

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
Hamilton
22 oktober 2011 · 8 864 Inlägg

Låser då bilen är återfunnen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang