4749
Sök

Bur/inrednings fråga!

1 515 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Hej Folket!

Nu är det såhär att jag inom snar framtid skall påbörja mitt nya Evo bygge, men har dock ett par frågor ang interiör/bur som jag inte riktigt fått svar på, Har endast hittat "blandad information", vilket har gjort mig helt förrvirrad roll

-Måste man ha all inredning sittandes i bilen vid bes? Tänkte riva det mesta för att droppa på vikten.
-Går bilen igenom bes vid ENBART bur bak med bälterna kvarsittandes som orginal?

-Eller vorre det bäst att börja med bur-bygget samt rivandet direkt för att regga om bilen och få papper på det? Bilen antar jag är helbilsgodkännd, men det skall väll inte sätta några käppar i hjulen?

Tacksam för svar! smile

mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Dunken
21 oktober 2011
Svar 1: du får riva ur allt om du vill, men det får inte va nåra vassa kanter som någon kan göra sej illa på.

Svar 2: Med bur bak så räcker det med bältena fram, och dom måste sitta kvar.

Svar 3: Prata med SBP för det är lite kinkigt med helbilgodkännandet, bakom b-stolpen får du göra i princip vad du vill men när det blir rör ifram också då blir det andra regler..

Hoppas du vart lite hjälpt iaf..
//Dunken

38 Inlägg
21 oktober 2011
Tænkte æven jag skaffa halvbur till min RS, men den ær ju helbilsgodkænnd, får aldrig några svar om det går bra eller inte, så hoppas på lite bra svar hær.

1 515 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
Dunken skrev:
Svar 1: du får riva ur allt om du vill, men det får inte va nåra vassa kanter som någon kan göra sej illa på.

Svar 3: Prata med SBP för det är lite kinkigt med helbilgodkännandet, bakom b-stolpen får du göra i princip vad du vill men när det blir rör ifram också då blir det andra regler..

//Dunken

Tack så mycket för det Dunken! Blir att köra på halvbur utan reggning då! smile Tack! mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Dunken
21 oktober 2011
Audi_powah skrev:
Dunken skrev:

//Dunken

Tack så mycket för det Dunken! Blir att köra på halvbur utan reggning då! smile Tack! mvh dS

Regbesiktning måste göras, måste ändra antalet passagerare till 1 istället för 4 annars kommer dom gneka om det..

Annars ska det nog inte vara nåra probs..

Du kan ju kolla min svarta vad som gjorts och den är ok med besiktningen..

Men som sagt ta kontakt med stationen innan du börjar..
//Dunken

KHRacing
22 oktober 2011
Det går EJ att 100% regelmässigt regga ett helfordonsgodkänt fordon med bur tyvärr.

De som påstår annat påstår felaktigt.

Du kan ej heller regga om ett helfordonsgodkänt fordon från ex 5 sittplatser till 2.

Det är för "få" saker gjort för att få regga om fordonet.

Dock finns det vissa kryphål i reglerna från Transportstyrelsen, men de berättar jag ej öppet - skicka PM isf.

Dunken
22 oktober 2011
KHRacing skrev:
Du kan ej heller regga om ett helfordonsgodkänt fordon från ex 5 sittplatser till 2.

Det är för "få" saker gjort för att få regga om fordonet.

Hmm då är vi av 2 skilda åsikter, för det var inga probs med det angående min bil och kompisens iaf.
//Dunken

1 059 Inlägg
22 oktober 2011
jag fick också svaret att det går att regga om till 1 passagerare o montera bur på en helbilsgodkänd för du har inte ändrat nått på tillverkarens  konstruktion som tex andra bromsar coilovers större turbo mm
Va som att efterregga dragkrok.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök