Sus i högtalarna..

Guldheden
30 januari 2007 · 11 Inlägg

Tjenare.
Efter det att jag bytt sterio i min kärra, samt satt in en dvd å baslåda, har jag ett "sus" i högtalarna. "Suset" regleras av gasen. Alltså om jag gasar mer, så susar de mer... Låter om en buss som kör ju. Riktgt störande. Någon som har samma problem eller vet hur jag ska få bort suset?

/Chrille

Volvo 4 life...
Volvo S60 (2002)
Burnout89 Överladdad!
30 januari 2007 · 530 Inlägg

finns massor av trådar om de här.. kolla signalkabeln inte ligger nära grova strömkablarna till steget.. annars kan de va dålig jord..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
AntonK
30 januari 2007 · 208 Inlägg

gissar på lågnivå kabel och pluskabel är draget på samma sida. det får dom inte göra. då stör pluskabeln lågnivån. så kolla upp det där först. sen kan man börja med lite mer avancerade grejer..

Wrum!
tomas_svensson
31 januari 2007 · 21 Inlägg

Enkelt att testa med en billig signalkabel som du lägger på andra sidan i bilen. Går säkert till och med att låna en kabel från din lokala bilstereoleverantör.

Xuri One Man Clan
31 januari 2007 · 4 287 Inlägg

De är "generatorljud" som uppstår ..antagligen dålig signalkabel eller lite väl kraftigt magnetfält från din pluskabel ...eller så ligger dom helt enkelt bara för nära varandra ..beror lite på från bil till bil ..har kört med samma grejer i 3 olika bilar och dom har alltid dragits på samma vis ..men bara i en bil har generatorljudet hörts..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
mellowd Drop Shop
31 januari 2007 · 926 Inlägg

Som alla andra skrivit. störningar smile
Kolla så det är jordat ordentligt.
I värsta fall är väl generatorn kaputt :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang