3718
Sök

Är en ammatöropplare som ska försöka koppla in min stereo i bilen, men kopplingarna är ju inte lika alls!

22 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Hej!
Ska ju som sagt koppla in ny stereon i bilen, men det är ju inga sladdar som stämmer överäns! Så jag hade tänkt att koppla  en ny+ direkt på batteriet om det inte är fel, sän sätter man ju fast jord, men DÅ blir det 2 st kablar till, en blå, den är igentekt så jag tror inte dn ska användas, nu kommer den sista gula kabeln in i bild, det står MEMORY 12V+ på den, vart ska jag göra av den!?? Är det någon som vet så skriv gärna det! Det skulle underlätta för mig!lolbig_smile //EMIL

312 Inlägg
24 oktober 2011
Memory 12v+ ska ha konstant ström för att minnet i stereon inte ska återställas när du stänger av bilen. En av kablarna ska du koppla så den bara får ström när du vrider om nyckeln. Den blåa är troligen remote till slutsteget.

3 187 Inlägg
24 oktober 2011
ExtremeBoost skrev:
Memory 12v+ ska ha konstant ström för att minnet i stereon inte ska återställas när du stänger av bilen. En av kablarna ska du koppla så den bara får ström när du vrider om nyckeln. Den blåa är troligen remote till slutsteget.

kan koppla på till konstant+ ända skillnaden är att du får stänga av stereon manuellt..
så mitt tips koppla båda till den kabeln du kopplar till batteriet smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 oktober 2011
Svart till jord, gul till batteriets plus (med en säkring max 30cm från batteriet) och sen röd antingen till tändningsplus (läget när du vrider tändningen till on) eller så till batteriets plus.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

52 Inlägg
24 oktober 2011
Lättast är att köpa ISO-kabel så ska det passa rakt på. Vad är det för bil smile?

22 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Tack alla för hjälpen! Det är en Subaru B1800 sörru!! wink

22 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Men skullen man inte då kunna, om man drar "den röda kabeln" derekt på + kunna sätta en strömmbrytare mitt på??coolhmm

3 187 Inlägg
26 oktober 2011
Emilbilmekarn skrev:
Men skullen man inte då kunna, om man drar "den röda kabeln" derekt på + kunna sätta en strömmbrytare mitt på??coolhmm

jo det funkar med, men varför inte bara stänga av den manuellt?

22 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
Ja, det går ju bra de oxå, men det kan ju vara bra att kunna bryta strömmen utifallatt någor klåfinger och petar som inte vet vad den håller på med! Typ om nån råkar göra en ominställning eller någontina sånt! wink

3 187 Inlägg
27 oktober 2011
Emilbilmekarn skrev:
Ja, det går ju bra de oxå, men det kan ju vara bra att kunna bryta strömmen utifallatt någor klåfinger och petar som inte vet vad den håller på med! Typ om nån råkar göra en ominställning eller någontina sånt! wink

du gör som du själv vill , men helt onödigt enligt mig.

22 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
Aa, får se hur jag Gör!.

Sök