Hej! Ska ju som sagt koppla in ny stereon i bilen, men det är ju inga sladdar som stämmer överäns! Så jag hade tänkt att koppla en ny+ direkt på batteriet om det inte är fel, sän sätter man ju fast jord, men DÅ blir det 2 st kablar till, en blå, den är igentekt så jag tror inte dn ska användas, nu kommer den sista gula kabeln in i bild, det står MEMORY 12V+ på den, vart ska jag göra av den!?? Är det någon som vet så skriv gärna det! Det skulle underlätta för mig! //EMIL
Memory 12v+ ska ha konstant ström för att minnet i stereon inte ska återställas när du stänger av bilen. En av kablarna ska du koppla så den bara får ström när du vrider om nyckeln. Den blåa är troligen remote till slutsteget.
Memory 12v+ ska ha konstant ström för att minnet i stereon inte ska återställas när du stänger av bilen. En av kablarna ska du koppla så den bara får ström när du vrider om nyckeln. Den blåa är troligen remote till slutsteget.
kan koppla på till konstant+ ända skillnaden är att du får stänga av stereon manuellt.. så mitt tips koppla båda till den kabeln du kopplar till batteriet
Svart till jord, gul till batteriets plus (med en säkring max 30cm från batteriet) och sen röd antingen till tändningsplus (läget när du vrider tändningen till on) eller så till batteriets plus.
Ja, det går ju bra de oxå, men det kan ju vara bra att kunna bryta strömmen utifallatt någor klåfinger och petar som inte vet vad den håller på med! Typ om nån råkar göra en ominställning eller någontina sånt!
Ja, det går ju bra de oxå, men det kan ju vara bra att kunna bryta strömmen utifallatt någor klåfinger och petar som inte vet vad den håller på med! Typ om nån råkar göra en ominställning eller någontina sånt!
du gör som du själv vill , men helt onödigt enligt mig.