6056
Sök

Bakdäck slits snett?

Meldem
4 137 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
Tja !

Bytte till vintersulor idag, och märkte att insidan på gummit var nerslitet på sommardäcken.
Det var BARA bak det var så.
Och då sa farsan att det kunde vara "Styr Ringarna" man sätter på Navet? Dom var i princip platta.
Kan det vara dom som gör att gummit var så pass nerslitet?
Och isf, vart får jag tag på nya? smile

Rubrik korrigerad. / Mod
Senast redigerat av TouchOfRed (30 oktober 2011)

847 Inlägg
30 oktober 2011
Borde ha skakad rejält isåfall tycker jag. Sen om inte centrumringarna sitter rätt så brukar hjulbultarna skruva upp sig själva av vibrationerna. Har vart med om det själv tyvärr.

Meldem
4 137 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
mr_green skrev:
Borde ha skakad rejält isåfall tycker jag. Sen om inte centrumringarna sitter rätt så brukar hjulbultarna skruva upp sig själva av vibrationerna. Har vart med om det själv tyvärr.

Hmm ok. Nae det har inte skakat så mycket. Lite gran när man är uppe vid 120 typ. Men det är väl normalt?
Är det fel inställt isf då?

847 Inlägg
30 oktober 2011
TouchOfRed skrev:
mr_green skrev:

Hmm ok. Nae det har inte skakat så mycket. Lite gran när man är uppe vid 120 typ. Men det är väl normalt?
Är det fel inställt isf då?

Nja det ska väl inte skaka vid nån hastighet om allt står rätt till. Ta centrumringarna o sätt dom i fälgen o sen upp på navet. Om allt står rätt till ska det inte glappa nånting (gör detta utan att sätta i hjulbultarna).

1 067 Inlägg
30 oktober 2011
Se över hjulinställningar och kolla så det inte är något nött i hjulupphängningen.. Såsom dämpare eller bussningar..

Är det slitet på insidan så är det en hjulinställningsfråga.. Är bilen sänkt?

Meldem
4 137 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
Hool skrev:
Se över hjulinställningar och kolla så det inte är något nött i hjulupphängningen.. Såsom dämpare eller bussningar..

Är det slitet på insidan så är det en hjulinställningsfråga.. Är bilen sänkt?

Okej smile
Nej den är icke sänkt !

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
30 oktober 2011
Håller med Hool. Ta en rejäl titt på bussningar o hjulinst.... smile

No dice !

Sök