29 oktober 2011
Trådstartare
Tjena!
Sitter och är trött på min tyska bil som håller på och trillar i delar(Passat V5 2002 Highline) och har tämligen starka funderingar på att skaffa mig en ny bil.
Jag och sambon var och tittade, fick pris och körde lite Citroen och fastnade för det.
Gillar designen och hela bilen överlag. . . en snåldiesel med 0.46blandad körning. Skattefri i 5år och lite garantier....
Den kommer att dra ungefär hälften av vad min bil idag gör så då kanske man har råd att köra och hälsa på mina föräldrar lite oftare(200mil tur och retur)
Vad finns det att veta om dessa bilarna?
Det kommer att bli en lagerbil av något slag, har hört med ett par säljare om pris och det kan nog bli bra i slutändan.
Passaten får jag ju inte några jättemängder för men det är ju inte förvånande direkt. . . .
Jag vill egentligen inte höra åsikter, för det finns ju en del åsikter om Citroen och jag har en hel del ska ni veta med men man måste vara man nog att erkänna när de har gjort en bra bil. Priset är ju som jag ser det hur bra som helst med, mycket bil för pengarna. . .
Fördelar?
Nackdelar?
Någon som har en likadan bil?