Bilar som raderas

Minitaylor Killen med idéer.
1 november 2011 · 193 Inlägg

Tycker det är hemskt tråkigt att inte alla bilar är välkommna på det här forumet. "Sveriges största communtiry för motorentusiaster" Så ni menar  att man inte kan vara en entusiast för att man har en knackig förstabil? Vad är det för fel att lägga upp den? Min bil vart raderad pga att den var i för dåligt skick...Men det finns bilar på den här sidan (projekt) som inte ens är ihopsatta billar, ska dom då ha större plats? Tycker att man istället kan få ha sin mindre fina bil här, så man kan få tips och smakråd för att göra dom bättre. Har varit medlem på den här sidan länge, och tycker det är riktigt synd att jag måste köpa en finare bil för att få ta del av den fullt ut.

MVH Minitaylor

- True to the Source -
rickylicious Webbutvecklare
1 november 2011 · 2 369 Inlägg

Anmäl dom bilarna som du tycker är i sämre skick än din egen så får en moderator avgöra om dom är fina nog. smile

Jag tycker det är bra att tråkiga gamla bilar inte får vara med. Jag har själv 2 bilar just nu som jag inte lägger upp här eftersom dom helt enkelt är gamla och tråkiga originalbilar, bilar som jag själv inte vill se här på Garaget. Jag la heller inte upp min första bil här, även fast det var min pärla.

Man får helt enkelt använda lite sunt förnuft och inse att allt som är intressant för dig själv inte är intressant för andra.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
rickylicious Webbutvecklare
1 november 2011 · 2 369 Inlägg

Och angående projektbilar. Jag ser väldigt mycket mer nöje i att följa en isärplockad bil som är renoverad i toppskick och ska sättas ihop, än att du ska lägga upp en gammal rostig Toyota som är din "älskade förstabil". Är det så svårt att förstå? tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Minitaylor Killen med idéer.
1 november 2011 · 193 Inlägg

rickylicious skrev:
Och angående projektbilar. Jag ser väldigt mycket mer nöje i att följa en isärplockad bil som är renoverad i toppskick och ska sättas ihop, än att du ska lägga upp en gammal rostig Toyota som är din "älskade förstabil". Är det så svårt att förstå? tongue

Nej, du har alldeles rätt. Det är inte ett dugg svårt att förstå smile Men deras motivation, "Bilen är i för dåligt skick" är ju då bara skitsnack, då en sådan bil är i betydligt värre skick! Men men, man får väl rätta sig efter reglerna, inte så mycket mer man kan göra antar jag!

- True to the Source -
rickylicious Webbutvecklare
1 november 2011 · 2 369 Inlägg

Minitaylor skrev:

rickylicious skrev:
Och angående projektbilar. Jag ser väldigt mycket mer nöje i att följa en isärplockad bil som är renoverad i toppskick och ska sättas ihop, än att du ska lägga upp en gammal rostig Toyota som är din "älskade förstabil". Är det så svårt att förstå? tongue

Nej, du har alldeles rätt. Det är inte ett dugg svårt att förstå smile Men deras motivation, "Bilen är i för dåligt skick" är ju då bara skitsnack, då en sådan bil är i betydligt värre skick! Men men, man får väl rätta sig efter reglerna, inte så mycket mer man kan göra antar jag!

Ja den formuleringen kan man ju tolka hur man vill... smile Dom kanske borde skriva "Din tråkiga gamla rostiga originalbil är för ful för att vara här" wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Minitaylor Killen med idéer.
1 november 2011 · 193 Inlägg

rickylicious skrev:

Minitaylor skrev:

rickylicious skrev:
Och angående projektbilar. Jag ser väldigt mycket mer nöje i att följa en isärplockad bil som är renoverad i toppskick och ska sättas ihop, än att du ska lägga upp en gammal rostig Toyota som är din "älskade förstabil". Är det så svårt att förstå? tongue

Nej, du har alldeles rätt. Det är inte ett dugg svårt att förstå smile Men deras motivation, "Bilen är i för dåligt skick" är ju då bara skitsnack, då en sådan bil är i betydligt värre skick! Men men, man får väl rätta sig efter reglerna, inte så mycket mer man kan göra antar jag!

Ja den formuleringen kan man ju tolka hur man vill... smile Dom kanske borde skriva "Din tråkiga gamla rostiga originalbil är för ful för att vara här" wink

Jadu, det hade nog varit bättre. Och ordet "ful" är ju rätt kluvet oxå...Så antar att dom bara tar första bästa anledning och skriver det!

- True to the Source -
plankan
1 november 2011 ·

Finns jo så många andra trådar här -
så varför inte göre en för folket med " 1:a bilen" smile

Muttley
1 november 2011 ·

Fel på bildgalleriet där du kan lägga upp bilder?

Hamilton
1 november 2011 · 8 865 Inlägg

Låser och hänvisar till den här tråden.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30235

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang