Köpråd: Audi A4/S4 B5b, B6 & B7. Vanliga fel, och lite övrig info.

Danne_gg KTH Ingenjör;)
5 mars 2010 · 391 Inlägg

Kan ju tilläggas att 1.8T har än värre problem än 2.0t med oljebyten... riktigt vanligt att dom kocksar igen helt om dem gått med för långa intervaller...

Four rings to rule them all!
pars Operatör
6 mars 2010 · 346 Inlägg

Om jag skulle senare vilja chippa den. Hur är kopplingarna på på B7orna? Tål dom t.ex. BSRs steg 1 (248hk/380nm)? Eller om jag skulle snubbla över en sån? Vågar jag köpa en chippad? Eller ska man inte beblanda sig med en chippad bil?

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
plumpen Mohaaaa
8 mars 2010 · 95 Inlägg

Mkt intressant tråd då jag också går i bilbytartankar... Kunde inte komma lägligare då jag har bestämt mig för att välja en audi a4(B7) avant helst quattro men inte nödvändigt.. Tackar för alla svar då det har gjort mig helt säker på mitt val. Å tack trådskaparen Pars. Hoppas du hittar din bil nu du också.. Lycka till...

mkiv77
9 mars 2010 · 1 153 Inlägg

Kanon tråd de här.Är nämligen sugen på denna.
http://www.blocket.se/jamtland/Audi_A4_ … =3&w=1
Är de nått att ha?Va ska jag titta på?Servicbok vet jag men nått mer.Är 6 växlade lådan bättre ?
Är priset bra.Får byta in min v70r saffran mot audin nämligen.Alla råd är tacksamt.

Zazze SRF Performance
14 maj 2010 · 188 Inlägg

Väldigt bra information för mig här ser jag smile

Ska börja bygga ett klubbprojekt snart av en Audi S4 2,7 -99. Väldigt bra info!

Ser att de fanns negativa saker med denna modellen, men de finns det väl alltid. Nu vet jag vad jag ska se upp med och vad jag ska förbättra/Förstärka kanske rent av byta ut. Hoppas på att hitta lite RS4 delar att plocka av.

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden
Toyota Supra MK3 MA70 "AE86 on steroids" (1992)
Toyota Supra MK3 MA70 "Grisen" (1989)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
6 november 2011 · 1 123 Inlägg

jag vet att trådet är sjukt gammalt men ändå frågar man inget får man inget veta!!
hur är de med automat låda på en b7???
jag älskar automat....hört att nya automat bilar är snålare än manuell

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang