Hur mycket ström (milliampere) är normalt när bilen inte är igång?

KimmNiit
2 november 2011 · 4 Inlägg

Har haft problem med min 850GLT -96. Batteriet dras ur på ett par-tre dagar. Testade med multimeter, och upptäckte att den drar ca 200 Ma. Drog ut säkring efter säkring, och som jag misstänkte, lös lampan i handskfacket hela tiden. Kom ner till ca 60 milliampere efter att ha dragit ut den säkringen. Jag tycker att det känns mycket. Hört att det ska ligga på max 20 milliampere.
Någon som har erfarenhet av detta?

KimmNiit
2 november 2011 · 4 Inlägg

Inget extra som slutsteg, extraljus eller nåt. Men när jag drog ut säkringen för centrallås sjönk talet till 10 mA. Hur kan c-lås dra ström??

KimmNiit
2 november 2011 · 4 Inlägg

Jodå, c-lås fungerar som det ska. Får väl köra utan c-lås...fy faan för bilar tongue

Bjornn
2 november 2011 · 749 Inlägg

Är batteriet ok?

Ljepone * Studerande *
3 november 2011 · 563 Inlägg

Varför kastar man sig an elsäkringarna & tror att allt skall bli bra för? Det är troligtvis bilbatteriet som är kasst. Annars kör du på underhållsladdning, kostar typ 149;- på Biltema har jag för mig.

Orka ta bort/sätta dit alla jävla säkringar hela tiden lol

Bjornn
3 november 2011 · 749 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Om du läser första inlägget igen så ser du att Ts har mätt fram att nåt ligger och drar ur batteriet. Om man sen drar ur säkringarna och strömförbrukningen sjunker så beror väl knappast det på att batteriet är kasst? Ska man sen kompensera felet med att underhållsladda batteriet istället för att åtgärda felet?
Korkat inlägg tycker jag. 

Ljepone skrev:
Varför kastar man sig an elsäkringarna & tror att allt skall bli bra för? Det är troligtvis bilbatteriet som är kasst. Annars kör du på underhållsladdning, kostar typ 149;- på Biltema har jag för mig.

Orka ta bort/sätta dit alla jävla säkringar hela tiden lol

Det är inte så klokt att rycka ut säkringar på alla bilar heller, det kan bli mer problem än man hade från början.

myran Foto/Bilnörd
3 november 2011 · 1 541 Inlägg

60mA är godkänt. Då ska det ta ca 40 dagar o ladda ur ett 60A batteri om jag gjort huvudräkningen rätt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Ljepone * Studerande *
3 november 2011 · 563 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Om du läser första inlägget igen så ser du att Ts har mätt fram att nåt ligger och drar ur batteriet. Om man sen drar ur säkringarna och strömförbrukningen sjunker så beror väl knappast det på att batteriet är kasst? Ska man sen kompensera felet med att underhållsladda batteriet istället för att åtgärda felet?
Korkat inlägg tycker jag. 

Ljepone skrev:
Varför kastar man sig an elsäkringarna & tror att allt skall bli bra för? Det är troligtvis bilbatteriet som är kasst. Annars kör du på underhållsladdning, kostar typ 149;- på Biltema har jag för mig.

Orka ta bort/sätta dit alla jävla säkringar hela tiden lol

"Finns inga dumma frågor, bara dumma svar"

Har haft problem med min 850GLT -96. Batteriet dras ur på ett par-tre dagar.

Är 100% på att det är ett kasst batterie. Mitt fordon kan stå i 8 - 9 dagar & ändå ligga på 8 - 9 V (Larm,Cd-växlare,steroanläggning & batteriemätare inkopplat 24/7).   Efter några minuters körning laddar den upp på 13.9 utan problem.

Att dra ut/sätta dit säkringar hit/dit e inget o rekommendera, även om vi snackar om en 850GLT 1996-a.wink

newBadboy
4 november 2011 · 340 Inlägg

Ljepone skrev:

Swedenrockers skrev:
Om du läser första inlägget igen så ser du att Ts har mätt fram att nåt ligger och drar ur batteriet. Om man sen drar ur säkringarna och strömförbrukningen sjunker så beror väl knappast det på att batteriet är kasst? Ska man sen kompensera felet med att underhållsladda batteriet istället för att åtgärda felet?
Korkat inlägg tycker jag. 

Ljepone skrev:
Varför kastar man sig an elsäkringarna & tror att allt skall bli bra för? Det är troligtvis bilbatteriet som är kasst. Annars kör du på underhållsladdning, kostar typ 149;- på Biltema har jag för mig.

Orka ta bort/sätta dit alla jävla säkringar hela tiden lol

"Finns inga dumma frågor, bara dumma svar"

Har haft problem med min 850GLT -96. Batteriet dras ur på ett par-tre dagar.

Är 100% på att det är ett kasst batterie. Mitt fordon kan stå i 8 - 9 dagar & ändå ligga på 8 - 9 V (Larm,Cd-växlare,steroanläggning & batteriemätare inkopplat 24/7).   Efter några minuters körning laddar den upp på 13.9 utan problem.

Att dra ut/sätta dit säkringar hit/dit e inget o rekommendera, även om vi snackar om en 850GLT 1996-a.wink

Jag är ledsen kompis men du vet inte vad du snackar. Ju fler inlägg desto mer ser man att inte begriper vad du snackar om.

Till trådskaparen, 60mA räcker i ca 40 dagar som ngn redan sagt, men jag tycker rent spontant att 10mA låter mer sunt. De bilar jag har mätt detta på ligger på runt 10mA eller lägre.

Tänk dock på en sak!!! Efter att motor stängs av och dörrar låses mm kan det ta flera minuter tills strömförbrukningen går ner till den riktigta standby strömmen. Låt bilen vara ca 10-15 min och mät sedan strömmen.

newBadboy
4 november 2011 · 340 Inlägg

Swedenrocker.... jag gillar din signatur "att va tyst om man inte vet ngt"  och håller med 100%

TheJod
8 november 2011 · 5 Inlägg

Kan vara fel på C-låset så även om det låser är det någon av delarna som ligger och drar på ändå för den tror att knappen inte är helt nere.
Men 60ma är inte mycket

Mitt relä i generatorn var paj och då drog den 3,6 ampere då var bilen död på 6 dagar.

Prylbög :-)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang