Ljepone
* Studerande *
3 november 2011
· 563 Inlägg
Swedenrockers skrev:
Om du läser första inlägget igen så ser du att Ts har mätt fram att nåt ligger och drar ur batteriet. Om man sen drar ur säkringarna och strömförbrukningen sjunker så beror väl knappast det på att batteriet är kasst? Ska man sen kompensera felet med att underhållsladda batteriet istället för att åtgärda felet?
Korkat inlägg tycker jag.
Ljepone skrev:
Varför kastar man sig an elsäkringarna & tror att allt skall bli bra för? Det är troligtvis bilbatteriet som är kasst. Annars kör du på underhållsladdning, kostar typ 149;- på Biltema har jag för mig.
Orka ta bort/sätta dit alla jävla säkringar hela tiden
"Finns inga dumma frågor, bara dumma svar"
Har haft problem med min 850GLT -96. Batteriet dras ur på ett par-tre dagar.
Är 100% på att det är ett kasst batterie. Mitt fordon kan stå i 8 - 9 dagar & ändå ligga på 8 - 9 V (Larm,Cd-växlare,steroanläggning & batteriemätare inkopplat 24/7). Efter några minuters körning laddar den upp på 13.9 utan problem.
Att dra ut/sätta dit säkringar hit/dit e inget o rekommendera, även om vi snackar om en 850GLT 1996-a.