hej! jag har nyss kopplat in 2 st mutant nw280sp steg till mina högtalare. men efter ett tags spelande så gick de steget jag använder in i protect kan detta bero på att högtalarna har en impedans på 3 ohm? och att steget inte klarar detta?
okej jag har kopplat som vanligt högtalarna är på 3ohm..... amerikanare ska ju vara så speciella! steget är jordat i kondingen som är jordat i the chassie, chassiet eller kabel är ju samma sak?
okej jag har kopplat som vanligt högtalarna är på 3ohm..... amerikanare ska ju vara så speciella! steget är jordat i kondingen som är jordat i the chassie, chassiet eller kabel är ju samma sak?
Okej då skall inte impedansen vara problemet.
Man jordar alltid i chassit så det är rätt, men var i chassit? det finns bra och mindre bra jordpunkter i chassit. Man vill helst undvika att sätta den rakt i plåten utan istället få den i någon balk eller liknande (tex bältesfästet)
steget är jordat i kondingen som är jordat i the chassie
jorda steget och kondingen separat. alltså en kabel från steget till chassiet och en från kondingen till chassiet så dom inte delar på samma kabel. jordpunkten kan vara samma dock