Köpa skärmar amazon?

Putteee
12 januari 2011 · 193 Inlägg

Hejsan tänkte höra om någon vet vart man kan köpa lyckkrans påttor? om dom nu heter så sitter fast skruvade i skärmen som håller i lyktan, någon som vet vart man hittar såna?

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
caromania Forummoderator
12 januari 2011 · 9 296 Inlägg

Har du kollat Volvolelle och Veteranprodukter? Akta dig för CGI automotive. Värre självgod nasare med endast den egna vinsten och personliga ekonomin får man leta efter under många stenar. Huh.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
RD_87 Skrotsamlare
14 januari 2011 · 4 031 Inlägg

Kolla med SVIS (www.svis.se) om dom kan hitta ett par orginal i plåt. Plastvarianten ska man undvika om så är möjligt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
caromania Forummoderator
14 januari 2011 · 9 296 Inlägg

RD_87 skrev:
Kolla med SVIS (www.svis.se) om dom kan hitta ett par orginal i plåt. Plastvarianten ska man undvika om så är möjligt.

Men du menar skärmar?
Nya plåtskärmar finns inte, det fanns en liten bortglömt lagerbatch som man tog 6000kr styck för för ca 10 år sedan. Mer eller mindre rostiga originalskärmar är det som gäller nu. Vilket är mycket tråkigt.

Lyktpottor däremot, plastvarianten är alldeles utmärkt enligt mig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
RD_87 Skrotsamlare
14 januari 2011 · 4 031 Inlägg

Plastvarianten duger bra om man inte vill justera ljusbilden efter ett par år. Finns nån variant som funkar men i allmänhet suger dom som fan.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Putteee
15 januari 2011 · 193 Inlägg

Har plastskärmar på den nu men hitta på VP autopart lyckt påttor tror jag tar ett par sånna i plast en fördel är ju att dom inte rostar big_smile

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
caromania Forummoderator
15 januari 2011 · 9 296 Inlägg

RD_87 skrev:
Plastvarianten duger bra om man inte vill justera ljusbilden efter ett par år. Finns nån variant som funkar men i allmänhet suger dom som fan.

Min hade plast när jag fick den -89 och det funkade sedan i 18-19 år till. Däremot vet jag inte om det var högre kvalitet på dem än på de som tillverkas idag? Det är ju inte bara möjligt utan faktiskt troligt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Patarei
19 januari 2011 · 129 Inlägg

Både CVI och VP har plåtskärmar i sitt sortiment när man tittar på deras internetsidor.

caromania Forummoderator
19 januari 2011 · 9 296 Inlägg

Patarei skrev:
Både CVI och VP har plåtskärmar i sitt sortiment när man tittar på deras internetsidor.

Det var intressant, har det börjat nytillverkas eller har man hittat nåt gammalt lager tro. Ska ni handla så handla från VP.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Patarei
19 januari 2011 · 129 Inlägg

caromania skrev:

Patarei skrev:
Både CVI och VP har plåtskärmar i sitt sortiment när man tittar på deras internetsidor.

Det var intressant, har det börjat nytillverkas eller har man hittat nåt gammalt lager tro. Ska ni handla så handla från VP.

Lite nyfiken på vad du har emot CVI. Har handlat där relativt många gånger utan några problem.

RD_87 Skrotsamlare
20 januari 2011 · 4 031 Inlägg

caromania skrev:

RD_87 skrev:
Plastvarianten duger bra om man inte vill justera ljusbilden efter ett par år. Finns nån variant som funkar men i allmänhet suger dom som fan.

Min hade plast när jag fick den -89 och det funkade sedan i 18-19 år till. Däremot vet jag inte om det var högre kvalitet på dem än på de som tillverkas idag? Det är ju inte bara möjligt utan faktiskt troligt.

Har inte en aning hur länge pottorna suttit på bilarna innan dom har skitit sig eftersom jag har köpt bilarna med pottorna monterade. Plåtvarianten rostar visserligen men ett besök i blästerskåpet & lite seriöst rostskydd så är dom förbannat mycket bättre än dom plastpottor jag provat, därmed inte sagt att det inte finns bra varianter.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
caromania Forummoderator
20 januari 2011 · 9 296 Inlägg

Patarei skrev:

caromania skrev:

Patarei skrev:
Både CVI och VP har plåtskärmar i sitt sortiment när man tittar på deras internetsidor.

Det var intressant, har det börjat nytillverkas eller har man hittat nåt gammalt lager tro. Ska ni handla så handla från VP.

Lite nyfiken på vad du har emot CVI. Har handlat där relativt många gånger utan några problem.

Personen bakom företaget är otrevlig och ointresserad av att hjälpa entusiaster. Hans enda syfte med verksamheten är att fylla sin egen ficka med pengar. Hans attityd gentemot kunden hör inte hemma i hobbybilsvärlden eller i någon verksamhet överhuvudtaget. Jag har inte för avsikt att hänga ut de ord han skrivit till mig, men jag har hela mailväxlingen kvar från då jag försökte få hjälp med delar till min Amazon. Som jag för övrigt nekades att beställa. Burr.

Gör som ni vill, men ni är härmed varnade.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Patarei
20 januari 2011 · 129 Inlägg

caromania skrev:

Patarei skrev:

caromania skrev:

Det var intressant, har det börjat nytillverkas eller har man hittat nåt gammalt lager tro. Ska ni handla så handla från VP.

Lite nyfiken på vad du har emot CVI. Har handlat där relativt många gånger utan några problem.

Personen bakom företaget är otrevlig och ointresserad av att hjälpa entusiaster. Hans enda syfte med verksamheten är att fylla sin egen ficka med pengar. Hans attityd gentemot kunden hör inte hemma i hobbybilsvärlden eller i någon verksamhet överhuvudtaget. Jag har inte för avsikt att hänga ut de ord han skrivit till mig, men jag har hela mailväxlingen kvar från då jag försökte få hjälp med delar till min Amazon. Som jag för övrigt nekades att beställa. Burr.

Gör som ni vill, men ni är härmed varnade.

Tack för ditt svar. Jag var bara nyfiken på anledningen.

skrothandlarn
23 november 2011 · 5 Inlägg

tjena vart kan man få tag på bakskärmar till amazon tro?

daniel_84
23 november 2011 · 7 Inlägg

vp autoparts bland annat.. sen säljer cvi och mekonomen har nog också..

RD_87 Skrotsamlare
23 november 2011 · 4 031 Inlägg

Försök handla orginal om det går, den danska piratvarianten är ofta jävligt dålig.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
skrothandlarn
24 november 2011 · 5 Inlägg

okey tack så mycket..smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang