Hey, new guy

Skulle bara vilja höra lite åsikter och eventuellt få lite tips inför min uppfräschning av ljudet i min 850...
Planen är att köpa 2 st kit-system med 5,25" mid + diskant, för att köra mid i alla 4 dörrarna, och diskanterna ovanpå instrumentpanelen och i stolparna på sidan av bakluckan.
Sedan eventuellt komplettera med en bas eller2 under framsätet/-ena, men det får vi se hur det blir med det.
Men kommer detta att låta okej, eller kommer det att bli helfel, så jag borde satsa på typ 2-vägs i alla dörrar istället?
Och för den delen, vet inte om jag blir halshuggen om jag ens nämner biltema, men deras High Performance, är det bara mina ögon som bedrar mig vid en jämförelse, eller är det DLS-högtalare det handlar om?
Är det bara en billig rip-off med samma galler, eller är det faktiskt deras högtalare?
Vidare har jag också ett slutsteg (Sony XPlöd XM-554ZR) som torde bli lite overkill för de högtalarna om man ska tro på specifikationerna.
Högtalarna trycker 25 watt RMS, och 150 watt Peak vid 4 Ohm, men mitt slutsteg (som jag redan har) matar 55 watt RMS och 150 watt Peak vid 4 Ohm.
Är det ett alldeles för jävligt steg för högtalarna, eller funkar det bara man är försiktig på volymen?
Sen vidare till sladdarna - själva kopplingen har jag inga problem med, men vad ska jag använda för kablar, går det att räkna på spänning och effekt som till all elektronik, eller är det någon speciell formel till ljud?
Det blev en del frågor från den nye, men hoppas på åtminstone något enstaka svar med vettigt innehåll.
Tack för mej, sålång.