2287
Sök

Volvo s60 T5 motorkudde, kopplings uppsläpp

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
22 november 2011
and3r5son skrev:
hur upplever du powerflex? mkt vibrationer i kupen ?

Helt underbart tycker jag. Mycket sportigare känsla och man får mycket mer respons när man gasar/bromsar.

Vibrationerna känner du bara av på tomgång ~650-700 RPM. Efter det så är det precis som vanligt, alltså inget man stör sig på. Men det vibrerar rejält när du står på tomgång big_smile

Bor du i närheten av gbg så har jag som sagt en fyrkantig bussning liggandes ifall du är mer intresserad av den. Köp inte den runda med originalbussningen vad du än gör iaf. Du hade den runda på nu va? Isf är det bara att såga av den bussningen som sitter i och sätta dit en powerflex. Tar 20min att byta!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

3 860 Inlägg
22 november 2011
Lyssna på F4S4N!! Han har helt rätt!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

* Voff voff *
10 955 Inlägg
22 november 2011
F4S4N skrev:
Alla återförsäljare säljer den nya fyrkantiga modellen. Den gamla är borta ur systemet eftersom den var värdelös. Den fyrkantiga kommer egentligen från dieselmodellerna. Passar rakt på och kostar runt 400 komplett.

Själv köpte jag en runt och bytte till powerflex smile

Vet du om den passar till motorn som satt sista året i första V70:in? Jag har ju en 00:a och därmed nya motorfästet eftersom jag har "nya" motorn.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

176 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
vilken sida ska man beställa ifrån om man ska ha powerflex? var bussningen du har ny annars ?

3 860 Inlägg
22 november 2011
and3r5son:
Vparts säljer dessa bussningar bla..

Bråhis:
Ser ser motorfästet ut som det gör på s60/v70n? I så fall måste det passa för annars är det väl "850 modellen" eller? Jag har inte hört eller sett att man hade något fäste där imellan iaf!

Autotech

* Voff voff *
10 955 Inlägg
22 november 2011
spokenratt skrev:
and3r5son:
Vparts säljer dessa bussningar bla..

Bråhis:
Ser ser motorfästet ut som det gör på s60/v70n? I så fall måste det passa för annars är det väl "850 modellen" eller? Jag har inte hört eller sett att man hade något fäste där imellan iaf!

Kanon! Ja, både motorn och fästet ser precis ut som på S60/S80/V70N.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

4 824 Inlägg
22 november 2011
and3r5son skrev:
vilken sida ska man beställa ifrån om man ska ha powerflex? var bussningen du har ny annars ?

finns lite överallt, den som jag har är köpt av johan på xtremt.se
den är så gott som ny då den bara är använd några få dagar i mina föräldras V70 innan jag fick byta ut den mot det nya fyrkantiga motorfästet pga att det blev sådana jävla vibrationer så det finns inte.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
23 november 2011
Brådhis skrev:
F4S4N skrev:
Alla återförsäljare säljer den nya fyrkantiga modellen. Den gamla är borta ur systemet eftersom den var värdelös. Den fyrkantiga kommer egentligen från dieselmodellerna. Passar rakt på och kostar runt 400 komplett.

Själv köpte jag en runt och bytte till powerflex smile

Vet du om den passar till motorn som satt sista året i första V70:in? Jag har ju en 00:a och därmed nya motorfästet eftersom jag har "nya" motorn.

//Brådhis

Jodå det ska passa med både det runda och det nya(fyrkantiga) fästet till alla årsmodeller vad jag vet. Vet att mekonomen/bds mm. har tagit bort det runda fästet helt ur sitt sortiment eftersom det nya är bättre. Dock lite synd om man vill köra med powerflex. Då blir det till att köpa på Volvo eller från t.ex skruvat.se smile

Det nya fästet kom lite senare när man kommit på att det runda var väldigt underdimensionerat. Körde man lite hårdare än normalt så kunde det gå en bussning per år(!).

176 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
bytt både undre och övre fästet nu, det övre vart fyrkantigt. blev inte mkt bättre, for in på volvo och dom trodde att det var kopplingen, men tycker det är lite konstigt att den glappar då man bara släpper och gasar utan att använda kopplingen =/

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
28 november 2011
Kan kanske vara denna:

http://www.skruvat.se/Motorkudde-P11604.aspx

Ska tydligen rycka lite osv när den är slut. Har dock aldrig åkt med någon som har haft en kass sådan bussning så vet inte själv hur det känns riktigt.

Har ett liknande fel på min bil som kom nu för några veckor sedan. Ibland när man ska iväg och ligger omkring dragläget så kan det rycka till rejält i bilen. Tror det är kopplingen. Konstigt bara för den är inte speciellt gammal och den ska klara lite mer än originalkopplingen kör tongue

176 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
jo det vid dragläget tror jag helt klart är kopplingen på min bil iaf, då käns det som du sa. joo det där är den undre bussningen, den var totalt slut på min, super enkel att byta åxå.

du har ingen erfarenhet av "staget som går tvärs över motorn" som motorkudden sitter fast i? tycker min var alldeles för glapp om man tog med handen och skaka på den.

3 860 Inlägg
28 november 2011
Det staget du menar sitter ganksa mjukt org. jag kör med powerflex där me, blir lite stummare helt klart, men här sitter ingen bussning att byta, när man monterar powerflex där så trycker man den bara på platts utan att ta bort någon org del..

Autotech

176 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
okey, tyckte det såg ut som nå leder under, tänkte om dom blivit slappa

3 860 Inlägg
28 november 2011
Ja, där sitter någon form av kulled eller så men den är ganska mjuk, poweflexen pressar man in så det blir mindre utrymme för staget att flexe liksom, svårt att forklara..

Autotech

176 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
ah, förstår hur du menar!

Sök