3148
Sök

Rs4 ratt, törs man ta isär själva mittendelen ?

BMW ///M3
404 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
har som sagt en rs4 ratt i s4an som mittendelen sitter löst på och skakar, tänkte om man törs ta isär den för att sätta fast den riktigt utan att få nån airbag i pannan ?

Så om någon har gjort de tidigare eller har nån guide så hojta till smile

747 Inlägg
27 november 2011
Menar du själva airbagen ligger löst dvs delen där emblemet sitter? Om den ligger rätt så ska det bara vara att trycka till den så den låser fast i dom 2 låsklackarna som finns.

/ Toni Larsson

BMW ///M3
404 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
ja precis, lite dåligt formulerat av mig. ja man ser en klack på undersidan, jag har tryckt men den vill inte fästa riktigt ändå

747 Inlägg
27 november 2011
Har du jämfört den gamla ratten mot den nya gällande fästena?

/ Toni Larsson

BMW ///M3
404 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
har tyvärr inte den gamla kvar, men jag provar plocka isär den imorgon och kollar hur de ser ut så vi får väll se hur de går, airbagen borde väll inte kunna lösa ut om tändningen är av ?

747 Inlägg
27 november 2011
För vara på säkra sidan eller om man följer tillverkaren så häng av minuspolen på batteriet och ta en kaffe eller liknande och börja sedan arbetet.

/ Toni Larsson

BMW ///M3
404 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
tog av den igår och såg att själva fästena är långt ifrån original (antagligen hemmasnickrat skulle jag tro) var alltså inte mkt att göra åt saken, men jag drog åt det allt som gick och det blev bättre men idag började airbaglampan lysa, kan de ha nått att göra med att jag tog av  batteriet ? för jag kopplade ju inte isär nån kabel eller liknande

747 Inlägg
29 november 2011
Har du inte haft isär någon kabel när batteriet inkopplat så bör den inte lysa, skulle tro att du har glapp någonstans nu när du fixade det bättre. Kanske någon kabeln i kläm eller ligger i någon konstig vinkel.

/ Toni Larsson

Sök