4602
Sök

Någon med erfarenhet om "bas pump"?

385 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Tja!
Stötte på detta fenomen på nätet: http://www.conrad.se/SINUS-LIVE-BAS-PUM … 81_0321031

Någon som har erfarenhet av en sådan här "bas pump" och kan ge mig info om verklig "bas" effekt etc. istället för det säljar snacket som står på beskrivningen av denna produkt?

Ska detta vara ett komplement till ett riktigt baselement eller en helt egen "högtalare" om man nu inte har en bas?

MVH

747 Inlägg
29 november 2011
Har det som komplement i hemmabion, funkar kanon på dom stolarna som har det monterat. Är perfekt för få mer känsla under filmer osv, även mer "bas" i musik utan för den delen ha suben igång som stör grannar.

Väldigt svårt att förklara men har du tillgång att pröva det i någon butik så bör du göra det.
Är dock svårare att få en korrekt montering i en bil än just i hemmabiosyfte.

/ Toni Larsson

385 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Okej, får kika runt lite och se om man kan hitta någon återförsäljare. Tack för snabbt svar!

MVH

747 Inlägg
29 november 2011
Ingen fara, dock är en ny modell på ingående. Vet dock inte om Conrad har det på sin sida men finns andra åf som har den nya i sin webshop.

/ Toni Larsson

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 november 2011
Jag har två "Bass Rocker" från Carpower i soffan, funkar mycket bra till film, dock så är de lite för slöa för musik om du frågar mig.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök