2165
Sök

Kicker ks 4.350 för en kicker L7 4Ohms bas.

En gång till nu
760 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Hejsan.

ja förstår om någon vill säga "leta igenom trådarna" skaffa en egen uppfattning osv, helt okey svar men jag orkar inte leta igenom forumet i 2 timmar igen (för annan info tidigare off topic).

hur mycket till steg behöver jag för att klara av en L7 10"  hjälpligt?
i min sommarbil har jag ett mutant 1.1500xl till basen som gör att de funkar gött.
detta är till min vinterbil, jag har en L7 10" till övers och har ett 4.350 kickersteg till övers, kan detta fungera utan
några missöden?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

16 197 Inlägg
8 december 2011
alexxe skrev:
Hejsan.

ja förstår om någon vill säga "leta igenom trådarna" skaffa en egen uppfattning osv, helt okey svar men jag orkar inte leta igenom forumet i 2 timmar igen (för annan info tidigare off topic).

i min sommarbil har jag ett mutant 1.1500xl till basen som gör att de funkar gött.
detta är till min vinterbil, jag har en L7 10" till övers och har ett 4.350 kickersteg till övers, kan detta fungera utan
några missöden?

antar att de e ett 4kanals steg å basen har 2st 4ohms spolar?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

En gång till nu
760 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
alexxe skrev:
Hejsan.

några missöden?

helt rätt i antagande, iochmed att de är vintersläde så funderar ja om de räcker med det steget till basen med enbart ett 75ah batteri. 2x4ohm spole på basen för att prata klarspråk.

e de gött mos att brygga ett sådant steg till 2 kanaler och bara använda ett mono?
jag kan bara praktiken va som verkar hålla men vill inte jinxa att chansa när de ändå e några pesetas.
uppskattar ifall nån som vet bättre och kan guida?
mvh

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 december 2011
alexxe skrev:
evilaudio skrev:
alexxe skrev:
Hejsan.

några missöden?

helt rätt i antagande, iochmed att de är vintersläde så funderar ja om de räcker med det steget till basen med enbart ett 75ah batteri. 2x4ohm spole på basen för att prata klarspråk.

e de gött mos att brygga ett sådant steg till 2 kanaler och bara använda ett mono?
jag kan bara praktiken va som verkar hålla men vill inte jinxa att chansa när de ändå e några pesetas.
uppskattar ifall nån som vet bättre och kan guida?
mvh

Så du ska brygga ett fyrkanalssteg till 2 kanaler och bara använda en av de bryggade kanalerna?
Senast redigerat av Tokken (8 december 2011)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök