Skulle jag vilja göra en racer av en E32 så skulle jag börja leta efter en annan drivlina(motor låda) som har mer att leverera. M30B30 känns som en motor "mitt i mellan", M30B35:ans (535) förbrukning o M20B20/28:ans (520/528) kraft.... Om inte pengar är problemmet så släng i en nyare V8/12-motor med stress fläkt/ar men försök inte med F1 prestanda i en stridsvagn - E32 väger för mycket).
Den borde väl gå att lätta rätt så bra ändå om man ändå ska köra på strippen. Dock är det en stor o tung bil som tidigare talare nämnde. Sälj aset o köp något lämpligare objekt
En bra turbo och ordentligt sprut landar bara det på ca 30 000kr.. Dvs mer än bilens värde. Sen tillkommer ca 50-100 000kr i övriga byggkostnader om du vill ha en seriös bil för strippen.
Du kommer inte i närheten av lämplig effekt för strippen utan överladdning..
En bra turbo och ordentligt sprut landar bara det på ca 30 000kr.. Dvs mer än bilens värde. Sen tillkommer ca 50-100 000kr i övriga byggkostnader om du vill ha en seriös bil för strippen.
Du kommer inte i närheten av lämplig effekt för strippen utan överladdning..
Just saying...
Jag tror inte man gör ett sådant bygge ändå inställning att man ska gå med vinst
Nej, ni kan vara lugna nu! blev så jävla sur på bilen idag och va rätt förbannad tidigare idag så då tyckte jag att första bästa j*vla träd skulle komma in i motorrummet och det blev så, ända nackdelen nu är att jag får inte bort bil jäveln från trädet^^ Men vad gör det, det är ju bara en gammal "glidar" BMW som kommer att bli upp käkad av all mossa och rost!
Nej, ni kan vara lugna nu! blev så jävla sur på bilen idag och va rätt förbannad tidigare idag så då tyckte jag att första bästa j*vla träd skulle komma in i motorrummet och det blev så, ända nackdelen nu är att jag får inte bort bil jäveln från trädet^^ Men vad gör det, det är ju bara en gammal "glidar" BMW som kommer att bli upp käkad av all mossa och rost!
Vänta... Krockade du bmwn?
Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.