nu var det ett tag sen som jag la upp något här, men har inte haft någon ork till att fixa passaten. Men så i går fick jag ett ryck. skulle ta tag i lite bra att veta på bilen. (för två årsen) blir säkert tvåa om jag inte fixar det nu
första 2:an däcken dåliga, bytte till mina golf mk2 vinterdäck. och fick se att det stod Volvo på fälgarna... hmm samma bultmönster? jaja jag satte på de och de funkar ju=)
Fel nummer 2: framvagnsbalk rostskadat. Jag tog fram bormaskinen och ett "sliphuvud" och gjorde rent. Nu undrar jag om det räcker med att häva på en massa underredsmassa?
Lät ju inte överdrivet kul, men det är ju fixat nu, så det måste ju vara sjukt gött!
Var ute i förrådet häromdagen (bytte hjul på farsans bil), och hittade en del passatgrejor, är det nåt du behöver eller vill ha så säg till, står du för frakten alternativt möter mig i sthlm eller ordnar på annat vis så behöver inte jag ha betalt. Grejorna är bara ivägen...
Fortfarande oroväckande få bilder i tråden, skärpning
Lät ju inte överdrivet kul, men det är ju fixat nu, så det måste ju vara sjukt gött!
Var ute i förrådet häromdagen (bytte hjul på farsans bil), och hittade en del passatgrejor, är det nåt du behöver eller vill ha så säg till, står du för frakten alternativt möter mig i sthlm eller ordnar på annat vis så behöver inte jag ha betalt. Grejorna är bara ivägen...
Fortfarande oroväckande få bilder i tråden, skärpning
ja precis, pedalen sjunker till botten när jag bromsar så måste få det luftat. vet du något dom passat diesel? Ja jag vet=) har en del bilder på telefonen som ska in på garaget
Allmänt är jag inte jättekunnig på bilar, och har inte haft en dieselpassat själv, bara bensinare, men det är ju bara fråga om det är nåt, någon kan det garanterat!
Allmänt är jag inte jättekunnig på bilar, och har inte haft en dieselpassat själv, bara bensinare, men det är ju bara fråga om det är nåt, någon kan det garanterat!
Okej, har ett problem med att det kommer en jävla massa bubblor från matardelen men hittar inget läckage.
om du har tillgång till en migsvet så kan du lägga först en loppa på nippeln sen lägg på en m8 mutter eller liknande å lägg en rejäl loppa, sen lossar det riktigt fint utan problem
var ett tag sen man la upp något på denna tråden. Men bil f*n har bara krånglat, sen var jag inne och gjorde en efterkontroll och fick tre nya tvåor. och då ledsnade jag på bilen så fick sälja den för ett vrakpris till en kille i Mariestad. så nu blev det en Skoda pickis istället. bra eller dåligt det vet jag inte. MEN DEN STARTAR=)
den hade gått av innanför trumman så fick byta den huvudbromscylindern.
cykelpump skrev:
om du har tillgång till en migsvet så kan du lägga först en loppa på nippeln sen lägg på en m8 mutter eller liknande å lägg en rejäl loppa, sen lossar det riktigt fint utan problem
jag kom inte så långt med detta projekt, bara massa strul och krångel. sen var han lite svår att starta. bytte glödstift för 1800:- men det hjälpte inte heller... så jag antar att pumpen var dålig(massa luftbubblor) kom det från matar delen..
reaser skrev:
Kul med fler passat-projekt=) Håller på med en likadan, också vit , lb-reggad diesel=)