2844
Sök

BMW E91 funkar den bra som familjebil?

7 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Funderar på vad jag ska välja för BMW efter min e39 touring, en liten grabb har tillkommit så kombi ska det vara, men ska man välja en e61 eller e91, gillar nog e91 mer igentligen men är tveksam på hur utrymmerna räcker till på e91? någon som har en e91a som familjebil och funkar det bra?
mvh Lelle

1 231 Inlägg
15 december 2011
mycket beror egentligen på vad du har för barnvagn o grejer ... finns dom som går att fälla ihop brutalt mkt och som inte är lika breda osv ...
men ser du till vanliga vagnar och packningar osv så funkar denna bilen ganska bra om man har ett barn ... när nr 2 är på igång så börjar det bli lite trångt och då skulle nog 5 serien vara att rekomendera istället ...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 december 2011
En E91 duger helt klart som familjebil, rent fysiskt är den faktiskt större än E34 i kupén och på sina håll lika stor som E39. Men E61 är i sin tur ännu större, 3-serie är smidigare i stan och lättare på foten längs en kurvig väg men omfattar din vardag mest sträckor utanför stadskärnan och långkörningar tror jag du blir mer nöjd med en 5-serie. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

7 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
I e39an nu får man ju in våran emmaljunga citycross på längden och det blir gott om plats kvar vid sidan, e91an är lite mindre i bagaget men jag känner sig mer"hemma" i den än vad jag tycker jag gjort i e61. Men det är klart mer utrymme i en 5a och grym komfort, men måste nästan vara med M-paket om jag ska vara helt nöjd med utseendet på en e61. Det smartaste om man tänker lite längre fram är förmodligen en 5:a även om hjärtat klappar lite mer för en 3.a, dom är ju så jäkla roliga att köra=) byter nog inte bort e39an än riktigt men dyker "rätt" bil upp så vet man aldrig=) lite att fundera på..

223 Inlägg
16 december 2011
Har själv 2 ungar och en e91.
Gott om plats är det kanske inte alltid, speciellt om man skall iväg på semester.
Barnvagn (som jag aldrig använde), matkassar,fru, barn vid stressiga tillfällen kanske kan fresta på nerverna. Fast det kanske man inte kan skylla på bilen ;-)

Sedan kanske det beror på hur storväxta ni är.
Har en kompis som är lite över 2 meter och han gnäller alltid om utrymme i både e91:an och e92:an, så sådant kan ju spela roll också.

1 231 Inlägg
16 december 2011
utseendemässigt funkar varken 5 eller 3 serie (eller någon annan bmw överhuvudtaget) utan m-paket enligt mig , ser förjävligt ut ... men det är ju en smaksak ...

som sagt , beror lite på hur ni planerar för framtiden och hur snar framtiden är med en unge till osv ... E91 kommer givetvis fungera helt ok men vill man ha lite mer plats för annat så är den lite större att föredra smile

Sök