Hur kommer det bli med reservdelar om saab går i konkurs

gamlingen
16 december 2011 · 5 198 Inlägg

Rallyhalle skrev:

OpelP1 skrev:
Det är något speciellt med saab-folk.

När jag hade en 96v4 för några år sedan så träffade man en hel del andra saab ägare ute på träffar och sånt.
Dom var jättetrevliga ända tills man råkade antyda något negativt om någon detalj på just 96 modellen som jag ägde, då surnade dom genast till och avslutade samtalet.

Inget saab relaterat får kritiseras, inte ens av en saab ägare tydligen.

Här drar vi alla över en o samma kant tongue

Förövrigt är inte de där specifikt för saab-entusiaster för den delen heller lol

är bara läsa på forumet om volvo740 TEX,, deras heliga bil cool

jorgen72
16 december 2011 ·

Törs man köpa en saab nu o bilen i fråga är en 9-3 sc vector tid 2008 jag måste lämna besked i morgon om jag ska köpa eller inte

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 december 2011 · 13 742 Inlägg

jorgen72 skrev:
Törs man köpa en saab nu o bilen i fråga är en 9-3 sc vector tid 2008 jag måste lämna besked i morgon om jag ska köpa eller inte

tror det är fel tid att köpa en saab vänta några veckor så kommer du få betala mindre för samma bil
och sen kommer priserna återhämta sig

9-3sc har jhu funnits ett tag och finns en hög på marknaden så reservdelar bör inte vara ett problem iallfall

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Rquired Allmänt envis
16 december 2011 · 12 512 Inlägg

jorgen72 skrev:
Törs man köpa en saab nu o bilen i fråga är en 9-3 sc vector tid 2008 jag måste lämna besked i morgon om jag ska köpa eller inte

Det är väl en fråga du i slutändan bara kan besvara själv? Fakta och risker är framlagda, men bara du kan avgöra hur stor risken är och om bilen är billig eller bra nog för att det skall vara värt det. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jorgen72
16 december 2011 ·

Growe skrev:

jorgen72 skrev:
Törs man köpa en saab nu o bilen i fråga är en 9-3 sc vector tid 2008 jag måste lämna besked i morgon om jag ska köpa eller inte

tror det är fel tid att köpa en saab vänta några veckor så kommer du få betala mindre för samma bil
och sen kommer priserna återhämta sig

9-3sc har jhu funnits ett tag och finns en hög på marknaden så reservdelar bör inte vara ett problem iallfall

Den byts in nästa vecka om den inte säljs innan o jag tror inte den blir billigare för jag ringde till vw handlaren som jag brukar ha kontakt med o fick några tusen mer om jag skulle köpa bilen o åka till vw handlaren o byta in den

discokapten Kapten på disco!
16 december 2011 · 1 729 Inlägg

jorgen72 skrev:
Törs man köpa en saab nu o bilen i fråga är en 9-3 sc vector tid 2008 jag måste lämna besked i morgon om jag ska köpa eller inte

Det är en bra bil, frågan är om det är värt att ha kvar den tills den är slut, för att få tillbaka några pengar kan du tyvär inte räkna med!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 december 2011 · 13 742 Inlägg

jorgen72 skrev:

Growe skrev:

jorgen72 skrev:
Törs man köpa en saab nu o bilen i fråga är en 9-3 sc vector tid 2008 jag måste lämna besked i morgon om jag ska köpa eller inte

tror det är fel tid att köpa en saab vänta några veckor så kommer du få betala mindre för samma bil
och sen kommer priserna återhämta sig

9-3sc har jhu funnits ett tag och finns en hög på marknaden så reservdelar bör inte vara ett problem iallfall

Den byts in nästa vecka om den inte säljs innan o jag tror inte den blir billigare för jag ringde till vw handlaren som jag brukar ha kontakt med o fick några tusen mer om jag skulle köpa bilen o åka till vw handlaren o byta in den

då är det väll inte mycket att orda om eller hur?

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
jorgen72
16 december 2011 ·

discokapten skrev:

jorgen72 skrev:
Törs man köpa en saab nu o bilen i fråga är en 9-3 sc vector tid 2008 jag måste lämna besked i morgon om jag ska köpa eller inte

Det är en bra bil, frågan är om det är värt att ha kvar den tills den är slut, för att få tillbaka några pengar kan du tyvär inte räkna med!

köper jag den så kommer jag ha den länge men det måste ju finnas reservdelar om något händer

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang