Funderingar kring Nissan King Cab Navara

fegge_89
17 november 2010 · 1 302 Inlägg

Hej!

Funderar på att skaffa mig en Nissan King Cab Navara ifrån 2001 och uppåt.

Mina funderingar är om det finns någon här på forumet som kan ge råd och tips vad som kan vara fel och vad som är bra när man kollar på en sådan bil vid ett köp.

Hur är hållbarheten på dessa bilar? ( ska använda min i skogen vid jakt )

Hur mycket bensin drar en sådan bil normalt?

Vad är försäktrings samt skatt kostnaden för dessa?

Mycket tacksam för alla svar jag kan få inom ämnet smile

Rille0
17 november 2010 · 2 021 Inlägg

läckande bakaxlar är tyvärr vanligt, packboxen som tätar ut mot bromstrumman går sönder så att bakaxelolja läcker ut till bromsbackarna, och det blir som du förstår ett jäkla kladd av det hela.
Packboxen i sig är rätt så lätt o byta, men att den går sönder orsakas ofta av glappa bakhjulslager = byta hela drivaxeln, som är svindyr.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
fegge_89
19 november 2010 · 1 302 Inlägg

Ingen som har mer information om dessa bilar?

Finns det någon annan bil som lämpar sig att ha som jakt/fiske bil alltså bil som kan ta sig över stock och sten enkelt som kanske till och med är billigare i drift och försäkring? smile

fredde85
19 november 2010 · 1 798 Inlägg

dessa bilar har ju problem med dåliga vevlager som gör att motorn skär o vevstakarna tittar ut genom blocket. 01 ska inte ha de problemen dock kommer inte ihåg vilka årsmodeller det var men de var 02-04 eller vad de var var ju ett reportage på plus de kan du nog hitta om du söker

Senast redigerat av fredde85 (19 november 2010)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
dustermannen Ingenting är omöjligt!!!
25 november 2010 · 9 Inlägg

har bytt vevlager på ca 200stycken och skruvat rent allmänt på dom och både jag och chefen åker varsin jag har en -03 han en -05, tycker dom går väldigt bra, drar ca litern och dom drar inte mycke mer med 3tons vagn eter heller, skatten ligger på ca 4500 försäkring samma.
dom är lättskruvade, ganska billiga res, delar.

Nissan King cab "Navara" (2003)
Plymouth Valiant Signet "Skräcken" (1967)
KarlssonK
18 december 2011 · 14 Inlägg

skatten ligger på 4500 menar du diesel eller bensin?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang