Vad vet ni om Masmo Bil Center HB?

Huuga
21 december 2011 · 1 Inlägg

Var och tittade på en volvo för ca 4 veckor sedan.
Intyck? Nja, Det hoppade fram 3 killar och alla skulle bräcka varandra och förklar att det var Sveriges
bästa bil. Och de redan hade massa köpare på den. Fast om jag skulle slå till nu kunde jag ta den.
Dessutom kunde det pruta 2000kr, "Jag var liksom utvald, att få köpa den bilen"
Efter kom en kamp hund  och hoppade upp på mig, ville säkert bara hälsa, men är livrädd för alla hundar.
Fick inget förtroende för grabbarna.
Men de kanske har bra bilar. vad vet jag?

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
21 december 2011 · 1 152 Inlägg

Malheus skrev:

matheus skrev:

Quadrablast skrev:

De har hetat Ösmo bil och Äsmo bil också om jag inte minns fel.. Varit förbi deras "anläggning" i huddinge och det känndes inte seriöst alls..

Ösmo ligger ju inte ens nära huddinge_? haha

jag skickade ett mail till dom och kollade om dom ville köpa min bil, då va bilen helt orginal. tänkte bara komma vad dom skulle vilja ha för bilen och om man kunde komma förbi.. fick inget svar. å när ja åkte dit så vända jag. såg inte allt för roligt ut.. men om du ska köpa bil från bilfirma, va sjukt försiktig med att låna av dom låna av banken istället! och du har alltid rätt att pruta på bilen, du skall ALDRIG betala det som står skrivet i rutan, så sa dom på banken till mig.. all denna info om lån osv kom från banken inget jag själv har kommit på! lycka till med bilköpet!

Jag frågade tidigare där angående en Volvo 460 då jag skulle sälja 340n
"Hej jag undrar angående Volvo 460n som står där ute vad som står på besiktningspappret"
Körförbud.
"Ja men har den fått nedslag på något?"
Jag vet inte, det är körförbud på bilen, den är inte besiktigad
"Nehe..hur mycket kan jag få för min Volvo 340 som står där ute? Skattad, besiktigad och nya däck runt om"
Tusen kronor..gammal bil dju vet, svår å sälja

Så nej, personligen tycker jag inte att de känns ett dugg seriöst där

Och va FAN hade du räknat med?? 15000:-??! du ska va glad att du fick 1000:- när självaste volvo inte äns skulle ta in den i byte hmm

"bmw 2006 525d full utr importerad när bilen var 3månader gammal.
BMW solna (bavaria) vill inte ta in den i inbyte.

BMW 320 89 cab 10000mil sv såld.
Upplandbilforum, Hedin bil uppsala samt BMW solna ville inte ta in den som inbyte.

BMW 335i 2008 (min förra) fick jag 165000:- för utav BMW i solna. Så vad säger ni om de? är de mkt seriösare eller?"

Så skit i vad det är för firma! Man får alltid vad man betalar för. Samma bil som finns hos Masmo skulle lika gärna kunna hammna hos en större märkeshandlare.

Så gå in kolla på bilen fråga efter garanti och köp eller skit i det!


PS jag är Blatte och jag driver en mkt seriös firma i sverige. Tro mig det finns sven svensson som blåser dig ännu mer, fast med den inställning folk har idag så lyckasde och ingen bryr sig.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
SibbSon Mr. AUDI !
21 december 2011 · 642 Inlägg

Alla deras bilar som dem byter in billigt eller köper privat lagas med begagnade bildelar, visst är man snål så är man, men dem är riktiga skojjare där, dem brukar springa på mitt förra jobb på atracco huddinge o köpa delar o sen lämna tillbaka deras trasiga delar o säga att dem inte behövde delen dem köpt.. skojjare!

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
xXSammy
21 december 2011 · 6 568 Inlägg

PITSTOP skrev:
Och va FAN hade du räknat med?? 15000:-??! du ska va glad att du fick 1000:- när självaste volvo inte äns skulle ta in den i byte hmm

Nope, men jag hade fått mer av att ställa av bilen. Sålde den för 4k senare

Grejen var inte att jag fick kasst betalt, utan själva kundbemötandet.

Senast redigerat av Malheus (21 december 2011)

De/Dem
azid Det som inte dödar gör ont
21 december 2011 · 2 668 Inlägg

PITSTOP skrev:

Malheus skrev:

matheus skrev:

Ösmo ligger ju inte ens nära huddinge_? haha

jag skickade ett mail till dom och kollade om dom ville köpa min bil, då va bilen helt orginal. tänkte bara komma vad dom skulle vilja ha för bilen och om man kunde komma förbi.. fick inget svar. å när ja åkte dit så vända jag. såg inte allt för roligt ut.. men om du ska köpa bil från bilfirma, va sjukt försiktig med att låna av dom låna av banken istället! och du har alltid rätt att pruta på bilen, du skall ALDRIG betala det som står skrivet i rutan, så sa dom på banken till mig.. all denna info om lån osv kom från banken inget jag själv har kommit på! lycka till med bilköpet!

Jag frågade tidigare där angående en Volvo 460 då jag skulle sälja 340n
"Hej jag undrar angående Volvo 460n som står där ute vad som står på besiktningspappret"
Körförbud.
"Ja men har den fått nedslag på något?"
Jag vet inte, det är körförbud på bilen, den är inte besiktigad
"Nehe..hur mycket kan jag få för min Volvo 340 som står där ute? Skattad, besiktigad och nya däck runt om"
Tusen kronor..gammal bil dju vet, svår å sälja

Så nej, personligen tycker jag inte att de känns ett dugg seriöst där

Och va FAN hade du räknat med?? 15000:-??! du ska va glad att du fick 1000:- när självaste volvo inte äns skulle ta in den i byte hmm

"bmw 2006 525d full utr importerad när bilen var 3månader gammal.
BMW solna (bavaria) vill inte ta in den i inbyte.

BMW 320 89 cab 10000mil sv såld.
Upplandbilforum, Hedin bil uppsala samt BMW solna ville inte ta in den som inbyte.

BMW 335i 2008 (min förra) fick jag 165000:- för utav BMW i solna. Så vad säger ni om de? är de mkt seriösare eller?"

Så skit i vad det är för firma! Man får alltid vad man betalar för. Samma bil som finns hos Masmo skulle lika gärna kunna hammna hos en större märkeshandlare.

Så gå in kolla på bilen fråga efter garanti och köp eller skit i det!


PS jag är Blatte och jag driver en mkt seriös firma i sverige. Tro mig det finns sven svensson som blåser dig ännu mer, fast med den inställning folk har idag så lyckasde och ingen bryr sig.

Du verkar ju vara jätteseriös och vara duktig på att ta folk. Vrålar som en grottman att firman minnsan har rätt att ge vilka skammbud som helst, jag läser budet som att dom inte ville ha nått att göra med bilen alls. Men det kan man framföra på ett bättre sätt.

Fast du kanske vrålar dina kunder i ansiktet då dom tycker budet är dåligt, att du minnsan har blivit behandlad illa av andra så då kan man göra lika själv.

Ja alla blåser alla så alla är nöjda eller missnöjda då dagen är slut

2slow
Lowenhart fälg fantast
21 december 2011 · 1 086 Inlägg

de flesta bilar på blocket som säljs av privatpersoner är bilar med dolda fel, varför sälja något som fungerar ?,
köp av en riktig seriös firma istället,
bilcity i göteborg är en riktigt seriös firma som jag personligen rekomenderar.

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
saab_sonett Handledare
21 december 2011 · 1 481 Inlägg

Hämtat från Autopower. " Men masmo bil ska man absolut undvika med, då dom är riktigt fifflare har en polare som blev riktigt blåst på 50lappar. ärendet ligger nu iallafall hos arn, och Nu har det gått ett år. "

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang