Värsting volvomotor utan turbo

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 december 2011 · 13 745 Inlägg

Glesmark skrev:

Growe skrev:

Glesmark skrev:
2 år senare, vad hände? tongue

troligen insåg säkert trådskaparen att det är lättare att få effekt med turbo

förövrigt vet jag om en som hålls på och plockar ihop en 2.9Liters 16v rödblockare smile
en så borde gå duktigt

redan nu sitter det en 2.5liters spis på 230hk med förgasare och 8v topp

En garagegranne har också byggt maskin av ett rödblock, vet inte riktigt vad som är gjort men det är nog en hel del, han uppskattar 240 hk i den och kör också 8v topp. Sitter för övrigt i en gul manta som är rensad, körs tydligen en del på bana, ser han så sällan så ja har ingen direkt koll på vart och när dock. tongue

den jag vet om är bromsad typ 231hk eller nått minns inte exakt men med e85
och vanliga hedliga förgasare tror det var några 47mm
men nu blir det nog betydligt mycket större doningar
och borde väll ge närmare 260-300hk med den motorvolymen och några grymma kammar

men det är en "gat"bil som den ska sitta i

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vurtne DEVIL
24 december 2011 · 1 171 Inlägg

Turbo är tråkigt att köra sad

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Glesmark
24 december 2011 · 1 938 Inlägg

Legosoldaten skrev:
Turbo är tråkigt att köra sad

Får vilken liten motor som helst att bli så mycket roligare än original iaf ;D

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 december 2011 · 13 745 Inlägg

Glesmark skrev:

Legosoldaten skrev:
Turbo är tråkigt att köra sad

Får vilken liten motor som helst att bli så mycket roligare än original iaf ;D

en turbo får alla sugmotorer att bli roligare än vad dom var innan

kvittar om det är en bubbla på 31hk innan turbo

eller en ferrari
med en turbo blir dom både klart roliga jämfört med hur dom var orginal

men snackar man samma effekt och vikt så är en sug motor helt klart att föredra

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Glesmark
24 december 2011 · 1 938 Inlägg

Growe skrev:

Glesmark skrev:

Legosoldaten skrev:
Turbo är tråkigt att köra sad

Får vilken liten motor som helst att bli så mycket roligare än original iaf ;D

en turbo får alla sugmotorer att bli roligare än vad dom var innan

kvittar om det är en bubbla på 31hk innan turbo

eller en ferrari
med en turbo blir dom både klart roliga jämfört med hur dom var orginal

men snackar man samma effekt och vikt så är en sug motor helt klart att föredra

Precis sådär ja menade, en ferrari har ju rätt gott om effekt original, turbokonvertering skulle bara sabba känslan från hur den va som sugmotor. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang