6332
Sök

Varför är vissa personer här på garaget rädda för att lämna ut reg:nr på sina bilder? ^^

Seg bôvel
322 Inlägg
26 december 2011
MrEricsson skrev:
Bjornn skrev:
FordRSC skrev:
Försåtligt på ett sätt att man ej vill lägga ut som några nämnt. Men samtidigt när du är ute och kör så ser man ju numret. Då kan någon djäkel som är sugen på din fräsiga bil kolla upp allt och sedan hämta den.....

Precis.

Mitt tips är att bo i bilen och gärna med en schäfer.wink

då gör detta livet enklare bojja hela bilen. haha

http://www.biltema.se/ProductImages/43/ … -111_m.jpg

obs kostar endast 699 kr st på biltema haha

Varför inte göra så här istället? Garanterat billigare, och man slipper krånglet varje gång man lämnar bilen.
Senast redigerat av DuelBall (26 december 2011)

2 452 Inlägg
26 december 2011
är du säker finns alltid nån jäkel som kommer försöka bara för att man sätter en sådan på hjulet...tanken är ju god.... kommer ihåg när rattkryckan kom så skulle ju inte bilen gå att sno på grund av rattkryckan....vad hände jo dom sågade av en del av ratten istället...eller växelspaklåset var ju samma sak där.....kommer säkert nån som testar det där med hjulet...

döden kommer tillbaka

Seg bôvel
322 Inlägg
26 december 2011
turbodeath skrev:
är du säker finns alltid nån jäkel som kommer försöka bara för att man sätter en sådan på hjulet...tanken är ju god.... kommer ihåg när rattkryckan kom så skulle ju inte bilen gå att sno på grund av rattkryckan....vad hände jo dom sågade av en del av ratten istället...eller växelspaklåset var ju samma sak där.....kommer säkert nån som testar det där med hjulet...

Varken krycka eller hjullås borde väl göra någon större nytta på nyare fordon med immobilizer?
Går ju att vinscha bilen även om ena axeln/ratten är låst.
Och om nycklarna stjäls är ju sannolikheten stor att även nyckeln till kryckan sitter i nyckelknippan.

Skulle väl i så fall vara för den lägre försäkringspremien, samt för att förhindra onödiga glasskador i samband med stöldförsök.

Ung&Dum
430 Inlägg
27 december 2011
MrEricsson skrev:
beror vell på vad man har för nått skulle man ha rätt stöld bergärliga bilar typ som audi rs4 rs6 ,supror osv. som alltid värkar försvinna skulle man fan dölja reg nret på alla bilar man har på internet men typ nån gammal skräp volvo lr saab känns de liksom skit samma.

Försökte du vara rolig där ?

OT: Vad tror du själv ? , känner många som har blivit av med sina R-vingar te.x för att klåfingriga snorungar inte har råd att köpa nåt själv . har du reg nummer så är det ju bara att åka och hämta i princip ...

In hoc signo vinces

Ung&Dum
430 Inlägg
27 december 2011
MrEricsson skrev:
beror vell på vad man har för nått skulle man ha rätt stöld bergärliga bilar typ som audi rs4 rs6 ,supror osv. som alltid värkar försvinna skulle man fan dölja reg nret på alla bilar man har på internet men typ nån gammal skräp volvo lr saab känns de liksom skit samma.

Försökte du vara rolig där ?

OT: Vad tror du själv ? , känner många som har blivit av med sina R-vingar te.x för att klåfingriga snorungar inte har råd att köpa nåt själv . har du reg nummer så är det ju bara att åka och hämta i princip ...

In hoc signo vinces

671 Inlägg
27 december 2011
För att nyfikna personer inte ska få någon info...
De kanske inte är oärliga men om de pratar vidare med fel personer kan man få hembesök.
Gör man som jag att man bygger på larmsystemet tills larmfirman säger att nu räcker det ..... !
Varför
Har man som jag en bil av ett märke som oftast bara trimmas motomässigt och aldrig seriöst på väghållningsbiten med bromsar o allt. Då finns det en lucka mellan majoriteten av dessa bilar och mitt bygge  vilket ökar riskerna. Har man lagt ner 300 000 som man aldrig får tillbaks av försäkringsbolag eller vid försäljning. Då blir man försiktig......
Eller om man är ute och kör lite aktivt och polis eller hobbypoliser börjar rota på forum och i projekttrådar.
Nja anonymitet är nog rätt bra !

535 Inlägg
27 december 2011
Jag förstår heller hur folk kan orka sitta och sudda ut sitt regnummer. Är det någon som vill åt din bil så hittar nog denne uppgifterna på ett eller annat sätt..

492 Inlägg
27 december 2011
aha_100 skrev:
Jag förstår heller hur folk kan orka sitta och sudda ut sitt regnummer. Är det någon som vill åt din bil så hittar nog denne uppgifterna på ett eller annat sätt..

sant, men de blir helt klart svårare, det är inte bara att gå in på google å söka på
"påkostad supra" för att sedan bara skicka ett sms till transportstyrelsen för att få namn och adress..
Sen är de bara att köra på i princip
Senast redigerat av JoXter (27 december 2011)

Fri fart för ett fritt folk!
15 172 Inlägg
27 december 2011
FLindgren skrev:
ja vad tar det två sekunder att få reda på adressen på en bil? Undra varför det försvinner så många r-vingar spårlöst här i sverige.. TS kanske blir sur när han inte får reda på vart hans framtida delar är någonstanns?wink

det är inte så konstigt dom snor R vingar från varandra
så tillslut har alla r-vingar snurrat ett helt varv runt sverige och den gamla ägaren snor tillbaka den

Kör fort så hinner inget hända...

535 Inlägg
27 december 2011
JoXter skrev:
aha_100 skrev:

sant, men de blir helt klart svårare, det är inte bara att gå in på google å söka på
"påkostad supra" för att sedan bara skicka ett sms till transportstyrelsen för att få namn och adress..
Sen är de bara att köra på i princip

Om det handlar om en påkostad bil som sticker ut så brukar det ju finnas minst lika många omaskerade bilder från andra som sett din bil som dina egna.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 december 2011
endorfinslaven skrev:
De kanske inte är oärliga men om de pratar vidare med fel personer kan man få hembesök.
Gör man som jag att man bygger på larmsystemet tills larmfirman säger att nu räcker det ..... !
Varför
Har man som jag en bil av ett märke som oftast bara trimmas motomässigt och aldrig seriöst på väghållningsbiten med bromsar o allt. Då finns det en lucka mellan majoriteten av dessa bilar och mitt bygge  vilket ökar riskerna. Har man lagt ner 300 000 som man aldrig får tillbaks av försäkringsbolag eller vid försäljning. Då blir man försiktig......
Eller om man är ute och kör lite aktivt och polis eller hobbypoliser börjar rota på forum och i projekttrådar.
Nja anonymitet är nog rätt bra
!

Just det här är också viktigt, kanske inte för genomsnittlige volvoraggaren som sprätter lite grus ibland. Men mer för dem som satsar hårt, kör riktiga streetrace regelbundet och har bilar som synts mycket på nätet och kanske t.o.m på förstasidan här på g.org. Eller rent av i biltidningar.

Avundsjuka jävlar med för mycket fritid som känner att det kan vara gott att "sätta dit" folk. Har varit med om race som blivit stoppade för att fel person fick reda på det ock ringde polisen innan allt han börja.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 december 2011
Jag vänder på resonemanget, jag kan inte komma på ett enda exempel på en användare som har skrivit ut fullständigt namn, personnummer, telefonnummer, adress, bostad, årsinkomst och liknande uppgifter på sin presentation.

Om då en användare tillhandahåller sitt registreringsnummer, är det en barnlek att ta reda på ovanstående uppgifter via detta förutsatt att användaren står skriven på sin bil. Och varför skall vem som helst kunna få fram denna information, den kan knappast utnyttjas för något positivt?

Nej dölj era registreringsnummer är min rekommendation åtminstone. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

671 Inlägg
28 december 2011
Growe skrev:
FLindgren skrev:
ja vad tar det två sekunder att få reda på adressen på en bil? Undra varför det försvinner så många r-vingar spårlöst här i sverige.. TS kanske blir sur när han inte får reda på vart hans framtida delar är någonstanns?wink

så tillslut har alla r-vingar snurrat ett helt varv runt sverige och den gamla ägaren snor tillbaka den

Så det du säger är att alla volvoåkare sysslar med stölder av prylar som i mina ögon saknar värde...
Min bil har kostat över xxx pesetas i utlägg utan en enda sponsor och ärligt intjänade pengar.
Jag håller mig långt ifrån patrask med mindre medel som trimmar bilar.
I min stad är det och har vart vissa BMW o Volvoägare som vart mindre nogräknade med vad som är mitt o ditt, o vem man blåser. På 90talet var det mkt skojjeri med Alpina och Mbilar man känner till patrasket.

Återigen
På med larmet anlita bevakningsföretag håll dig o din bil anonym så klarar man sig längst.

Men heter man pelle plutt och har belånat sig upp över öronen på en dyr sportbil som man knappt har råd o serva eller försäkra. Märker man sedan att bilen inte var så lättsåld och den förfaller fort mekaniskt. Detta trots att man vaxar den 2ggr i veckan. Då försöker man nog bli av med det snabbt rasande liket...
När man hör historierna så går det att lista ut vad de gjort..

Så till TS vart vill du komma med detta inlägg ska jag skriva en projekttråd om min bil o indirekt ge dig adressen.
Det är väl rätt så uppenbart varför folk gör som de gör..

2 422 Inlägg
28 december 2011
AcesHigh666 skrev:
endorfinslaven skrev:
Varför
Nja anonymitet är nog rätt bra
!

Just det här är också viktigt, kanske inte för genomsnittlige volvoraggaren som sprätter lite grus ibland. Men mer för dem som satsar hårt, kör riktiga streetrace regelbundet och har bilar som synts mycket på nätet och kanske t.o.m på förstasidan här på g.org. Eller rent av i biltidningar.

Avundsjuka jävlar med för mycket fritid som känner att det kan vara gott att "sätta dit" folk. Har varit med om race som blivit stoppade för att fel person fick reda på det ock ringde polisen innan allt han börja.

Farsan hade en gammal merca som han köpt ärligt av några utlänningar och första helgen med bilen vart han stoppad hela 8ggr! Så man ska passa sig för att lägga ut regg på nätet osv ifall man vill undvika snuten smile Desto mer anonym man är desto bättre är det ifall mjölet inte är rent i påsen

Fri fart för ett fritt folk!
15 172 Inlägg
28 december 2011
endorfinslaven skrev:
Growe skrev:
FLindgren skrev:

Så det du säger är att alla volvoåkare sysslar med stölder av prylar som i mina ögon saknar värde...
Min bil har kostat över xxx pesetas i utlägg utan en enda sponsor och ärligt intjänade pengar.
Jag håller mig långt ifrån patrask med mindre medel som trimmar bilar.
I min stad är det och har vart vissa BMW o Volvoägare som vart mindre nogräknade med vad som är mitt o ditt, o vem man blåser. På 90talet var det mkt skojjeri med Alpina och Mbilar man känner till patrasket.

Återigen
På med larmet anlita bevakningsföretag håll dig o din bil anonym så klarar man sig längst.

Men heter man pelle plutt och har belånat sig upp över öronen på en dyr sportbil som man knappt har råd o serva eller försäkra. Märker man sedan att bilen inte var så lättsåld och den förfaller fort mekaniskt. Detta trots att man vaxar den 2ggr i veckan. Då försöker man nog bli av med det snabbt rasande liket...
När man hör historierna så går det att lista ut vad de gjort..

Så till TS vart vill du komma med detta inlägg ska jag skriva en projekttråd om min bil o indirekt ge dig adressen.
Det är väl rätt så uppenbart varför folk gör som de gör..

är det inte bra jävla konstigt att alla blir av med sina R vingar...och alla köper sina R vingar ärligt

rent bulshit med alla som påstår att det inte är en stulen R vinge dom har på bilen

skulle tro att ungefär 70% av alla på garaget som har en R ving har blivit rykt från första början säkert har en hel del av dom blivit stulen ett antal gånger från olika ägare

Kör fort så hinner inget hända...

Sök