3273
Sök

Ska köpa nya sommardäck .. råd ?

454 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Jag ska köpa  nya 225/45-17 till sommarfälgarna .... jag är sugen på dom billigaste på däckexpress men undrar om det är ren skit ?...spelar det stor roll för mig vad jag köper ? jag har en saab 9-5:a med 235 hk originalstötdämpare så det är ingen bil man kör jättefort i kurvorna med å jag spinner inte å sånt...aldrig med flit iallafall........så kan jag köpa dessa utan att göra en kass affär ? nån som kan tipsa om andra däck ? ...jag tycker det är skittråkigt att lägga pengar på däck så har nån andra tips på däck ?
Senast redigerat av ryttersson (8 februari 2007)

454 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
jag har aldrig köpt däck innan å vet inte hur stor sillnad det är på billiga å dyra däck ??....så släng in en kommentar

2 201 Inlägg
8 februari 2007
jag vet inte vad det är för däck du har tittat på. även om du inte kör tufft o aggresivt så är det ju aldrig fel med bra däck (du kan ju behöva panikbromsa, eller regnigt). välj hellre lite bättre däck o lägg till ett par hunda än dåliga däck bara för ekonomin.
kolla runt lite vad däck kostar. ett bättre däck som är dyrt där du har kollat är kanske billigare nån annanstans
Senast redigerat av peter_1976 (8 februari 2007)

7 100 Inlägg
8 februari 2007
kolla på http://www.dackonline.se/
köpte där till mazdan,jävligt bra a däck faktiskt=)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

454 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
såg at dom hade testat däcken så nu kunde jag välja smile...tack för tipsen
Senast redigerat av ryttersson (8 februari 2007)

Sök