Baklucka volvo 740

Demmpa
1 december 2011 · 329 Inlägg

hejsan vill tabort "nykelhålet" på bakluckan till min 740 sedan. men hur gör man det lättast? tänkte någon annan sort av öppning i bak fast "gömd"

och så ska jag tona rutorna i bak, är det lätt att plocka bort dörr panelerna i bak?smile

tacksam för svar
// Demmpa

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Mack Forum- och sitemoderator
1 december 2011 · 26 157 Inlägg

Demmpa skrev:
hejsan vill tabort "nykelhålet" på bakluckan till min 740 sedan. men hur gör man det lättast? tänkte någon annan sort av öppning i bak fast "gömd"

Man plockar bort låsmekanismen och svetsar igen det med en plåt.

och så ska jag tona rutorna i bak, är det lätt att plocka bort dörr panelerna i bak?smile

Beror på om du har tummen mitt i handen eller inte?
Vissa skulle kalla det svårt, andra skulle säga att det var lätt.


tacksam för svar
// Demmpa

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Demmpa
1 december 2011 · 329 Inlägg

plocka bort kan ju inte vara så svårt egentligen... men själva toningen? smile och så hade jag tänkt sätta något slags handtag under själva luckan?

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Timmu
1 december 2011 · 124 Inlägg

Tona rutan kan nästan vem som helst göra med varierande resultat. Men mitt tips är skit i låset på bakluckan om du inte vet med säkerhet hur du ska göra. Blir ju även lacka om hela luckan, få nya öppningen att funka bra osv.. för mycket jobb för liten skillnad på utseendet. då finns det enklare saker att göra

garagejonte
5 januari 2012 · 98 Inlägg

det finns att köpa automatisk bakluckeöppnar "kit" som är universella. jag har monterat en sån kit på min 740 och gjort så att knappen på bakluckan inte kan användas för att öppna bakluckan. vilket jag gör innifrån bilen med en knapp där smile kan tyvärr inte ge någon bra länk men har sätt att det finna att köpa på andra ställen mer än på http://www.soderstroms.se/system/visa.a … HSID=16685 smile
*det var där jag köpte till min baklucka*

Senast redigerat av garagejonte (5 januari 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang