10 mm2 kabel funkar om längden inte är mer än typ 5 meter, det teoretiska spänningsfallet vid 350 W är dock "på gränsen" enligt mig. Manualen säger att 10 mm2 är ett minimum, det verkar ju vettigt. Glassäkringar kan som sagt ge dålig kontakt, men sånt ser du direkt med en spänningsmätning direkt på stegets plint som jag skrev förut.
jag skulle gissa på några saker..utan att veta såklart. Men antingen dålig jord, antingen bak till steget, eller så är jorden dålig från batteriet till karossen. Dålig/trasig säkring
Men vad har du får inställningar på din CD? Har du bassboost på i den? några konstiga förstärkningar tex. Hiwaysound eller liknande?
jag skulle gissa på några saker..utan att veta såklart. Men antingen dålig jord, antingen bak till steget, eller så är jorden dålig från batteriet till karossen. Dålig/trasig säkring
Men vad har du får inställningar på din CD? Har du bassboost på i den? några konstiga förstärkningar tex. Hiwaysound eller liknande?
Har bassboost och så har jag subwoofer inställning, tycker det låter konstigt att jag ska ha dålig jord när jag prövat ett kraftigare steg än det här och så funkar det klockrent och inte det jag har, en annan sak hur grov ska + å - kablarna vara från steget till basen?
Mät spänningen med motorn igång och endast stereon påslagen på ganska hög volym, inga andra strömförbrukare (tex fläkt, extraljus) ska vara igång. Gör en jämförande mätning direkt på batteriets poler för att se om spänningen skiljer sig markant.
Mät spänningen med motorn igång och endast stereon påslagen på ganska hög volym, inga andra strömförbrukare (tex fläkt, extraljus) ska vara igång. Gör en jämförande mätning direkt på batteriets poler för att se om spänningen skiljer sig markant.
Om det är stor skillnad vad ska man göra då ? Tänkte mäta imorgon
Jag har den inställningen i min stereo men jag sa aldrig att jag använde den :p
ah..missuppfattade det då, solly..
Inga problem.. Funderar starkt på att lämna tillbaka det men dem sa att dem inte kunde ta tillbaka den för att jag använt den men ändå så sa dem att den skulle orka driva ut mins basar helt
steget där kommer aldrig orka driva ut basarna,, dock borde det orka driva basarna ok,
nog tycker jag det är dåligt av butiken att inte kunna hjälpa eller ta tillbaka steget, dom har ju ändå svamlat i rekommendationen. mest troligt kan dom inget om biljud och kollat på max watt och chansat villt.