6670
Sök

Tanka enbart etanol inför besiktning saab900

658 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Jag kanske oxå skall säga så här så alla får veta, jag köpte bilen nyligen och enda felet var just avgasvärdena på besiktningen från förra ägaren men den besiktades då 2010 sen ställde han undan bilen. Men service e gjort som sagt förra året. Bilen är importerad och kom hit 2006 och räknade ut att bilen har rullat endast 800 mil i sverige sen 2006 (endast sommarkörda lugna mil) Och den har ju som sagt stått stilla senaste 2 åren bara varmkört den nån km par gånger i månaden. Kollade sen bakåt i tiden på besiktningarna och 2007 var det oxå höga avgasvärden som underkändes men sen blev godkända efter obesiktning 2008. Men när jag köpte den så fick den rulla 5 mil hem på sommardäck sen besiktade jag den en vecka senare utan nån körning mellan där på grund av inga vinterdäck. Men nu sista månaden har jag kört strax över 100 mil. Kan detta oxå bidra till att jag besiktade lite för snabbt utan att ha kört den så mycket?

5 198 Inlägg
12 januari 2012
Det är inte så att den är turbokonverterad ?

WUS113 = Drivmedel 1: BENSIN
Tankvolym, liter: 68
Motoreffekt, kw: 68,0 Effektnorm: EG
Senast redigerat av gamlingen (12 januari 2012)

658 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
gamlingen skrev:

wink  hihi, nee står galet i regpapperen blev så vid importen från Italien. Nej det är en riktig turbo med 185 hk original  wink  Ingen som kan säga varför o hur det kunnde bli det.

5 198 Inlägg
12 januari 2012
Fear38 skrev:
gamlingen skrev:

wink  hihi, nee står galet i regpapperen blev så vid importen från Italien. Nej det är en riktig turbo med 185 hk original  wink  Ingen som kan säga varför o hur det kunnde bli det.

Ok sånt händer..

658 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Jaha så då har man gjort ombesiktningen i fredags och GODKÄND med råge. Jag bytte temostat och fick tempen riktig och sen tankade jag Vpower och sen körde den riktigt varm och fick nu värdena mycket bra. wink Sååå skööönt  *ler*

Sök