RC driftbil ! nybörjare!

ackke
15 januari 2012 · 17 Inlägg

Hej, jag har kikat runt lite på youtube och garaget och har sätt mycket RC drift bilar! jag undrar vart man kan köpa en sådan till en vettig peng! tänkt mig lägga ut CA : 1000-2000 KR! bara nått att testa på! det ska bara vara tuta och köra när jag får den! men någon sorst kvalitet förväntar jag mig ändå!  (eller det kanske inte går att få innom den prisklassen ? )

skulle vara mycket tacksam för några bra tips på bilar och vad man ska köpa för nått etc!

MVH Ackke!

XDaniel
15 januari 2012 · 179 Inlägg

jag har en 1:8 buggy med driftingdäck, den går som fan.
ska toppa ca 70 enligt butik.

Senast redigerat av XDaniel (15 januari 2012)

Terror, världskrig, bränna barn i stora ugnar.
Volvo 740 T5 "Deeren II" (1988)
Mercedes W114 Lang OM605 "Lang and Low" (1973)
nosferato
15 januari 2012 · 439 Inlägg

jag har en 1:5 bensinare 26 cc,behöver inga driftingdäck

köp dig en riktig direkt,mycket roligare o du slipper skruva som du kommer att få göra på en metanolbil.

old,low and slow....
Mrhobi
15 januari 2012 · 18 Inlägg

Kika in på rcdrifters.se där finns jäkligt mycket skojj! Även en säljes del i forumet. Även rsb.se har annonser, dock sällan driftbilar. Annars är det vanliga tourin chassin man använder, bara på me driftsulor å låsa diffen bak:) driftar själv nämnligen:)

Senast redigerat av Mrhobi (15 januari 2012)

//Andreas
Corvette c5-02---855T5-95---Colt-97
ackke
15 januari 2012 · 17 Inlägg

ja tackar så mycket! jo men tänkte att det är ju lite skoj om den ser ut som en drift bil också! men jag ska kika lite på det där! tackar så mycket för tipsen! kom gärna med fler hemsidor och forum om ni vet något! smile

Mrhobi
15 januari 2012 · 18 Inlägg

Så lite så! Lovar du hittar allt du vill veta där på rcdrifters:)

//Andreas
Corvette c5-02---855T5-95---Colt-97
Nybergrobin
15 januari 2012 · 2 382 Inlägg

Jag har flera stycken och jag kan säga att du inte kommer bli nöjd om du snålar. Köp en riktig direkt för i slutändan blir det otroligt mycket billigare smile

ackke
15 januari 2012 · 17 Inlägg

jaha okej, vad rekomenderar du för bil och prispeng ungefär ? smile skicka gärna lite länkar och tips på sidor som du vet man kan köpa det på ? har googla ihjäl mig på RC bilar nu, så lite tips skulle gärna hjälpa! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang