2949
Sök

Volvo S80 (2007) - Gnisslande/knastrande inredning

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
Hallå!

Jag har en Volvo S80 3.2 AWD -07 i kanonskick! Dock när man kör i 40 - 70 km/h så gnisslar/knakar det något OTROLIGT om inredningen. Det är nästan svårt att fokusera på körningen när man hör allt dessa gnissel/knak. Det kommer från delen där själva CD-inmatningen, stereoknapparna och allt det sitter. Trycker jag två fingrar (relativt löst) emot plasten precis över CD-inmatningen alternativ emot baksidan i förvaringsfacket på baksidan av CD-inmatningen/stereoknapparna o.s.v - så blir det helt tyst. Har testat att dra åt alla skruvar om det var så att något satt löst. Men det har inte hjälpt, tyvärr!

Finns det någon som har några tips på hur man skulle kunna lösa detta?

Det är så synd på en bil som har kostat mycket pengar, som är fullutrustad och i övrigt i bland det finaste skick som en bil kan vara i...

Är tacksam för alla svar.

/Jacob

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
8 oktober 2011
Skrik av vrede

998 Inlägg
8 oktober 2011
du kan ju alltid plocka bort den del av inredningen som låter, kolla så att alla fästen är hela, finns all dämp material kvar. Prova köra med delen borta, är det tyst så skaffa ny del och se om det hjälper eller lägg sån där svart klistrig massa som ser ut som en lakris stång. Har hjälpt mig när jag har haft sånt i mina bilar.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

285 Inlägg
15 januari 2012
Jag hade nog lämnat in bilen o bett dem fixa, (jag o andra sidan är ingen mekaniker) men jag vet hur jä**ligt det är med missljud i bilen. Även om det kostar lite så är det värt varenda krona!
Mvh/

Sök