7277
Sök

Coca-Cola LIGHT

1 723 Inlägg
10 februari 2007
det har kommit studier som visar att den gräns för vad som var "ok" gällande sötningsmedel borde sänkas. Det har inte visats några forskningsresultat på människor (vad jag vet) men på möss är det definitivt cancerframkallande.

Plus att det smakar skit med aspartam, aceculfam k och suclarose.

Måste man verkligen dricka så mycket läsk så man är tvungen att välja ett sockerfritt alternativ? Måttliga mängder existerar inte i dagens konsumtionsvärld.

1 723 Inlägg
10 februari 2007
Wicca skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Men om man druckit ca 1-1½liter coca cola om dagen i hur många år som helst.. tjänar man nånting på att gå över till light?

enligt min syrra som är colaholic så sparar du en viktuppgång på ca 11 kilo på ett år om du dricker Light istället. hur sant det är vet jag icke.

om man väljer bort alla pizza och annan skräpmat, fet ost, grädde i såsen, chips, godis så hade inte coladrickandet påverkar vikten. wink

Teddan
2 495 Inlägg
10 februari 2007
falloutboy skrev:
det har kommit studier som visar att den gräns för vad som var "ok" gällande sötningsmedel borde sänkas. Det har inte visats några forskningsresultat på människor (vad jag vet) men på möss är det definitivt cancerframkallande.

Plus att det smakar skit med aspartam, aceculfam k och suclarose.

Måste man verkligen dricka så mycket läsk så man är tvungen att välja ett sockerfritt alternativ? Måttliga mängder existerar inte i dagens konsumtionsvärld.

människor uppfattar smaker olika... det som jag tycker är gott kanske andra tycker smakar skit..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
10 februari 2007
själv klarar jag inte av lightprodukter. klarar inte av att dricka det. vill ha redigt socker! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

BMW Power
2 362 Inlägg
10 februari 2007
Inte fan går man från Coca-Cola till Coca-Cola light, är ju verkligen att byta ner sig wink

BMW, bogsering med wire :/

Teddan
2 495 Inlägg
10 februari 2007
FugitivE skrev:
Inte fan går man från Coca-Cola till Coca-Cola light, är ju verkligen att byta ner sig wink

har du lagt över 100k på dina tänder så kanske du byter till light du oxå

2 123 Inlägg
10 februari 2007
Jag klarar knappt att dricka cola längre för man känner verkligen hur tänderna fräter bort samt att det klibbar ihop i munnen : /

Drop Shop
926 Inlägg
10 februari 2007
Dricker man coca cola för att det är gott kan man ju inte byta till cola light.
Det är så sjukt äckligt i jämförelse.

1 723 Inlägg
10 februari 2007
r-ted skrev:
FugitivE skrev:

är inte cola surt även om det inte är socker i det? ska man resonera så, då kan man inte äta något med kolhydrater i. Iom att nedbrytningen av kolhydrat (socker/stärkelse) startar redan i munnen till följd av en utsöndring av amylas. det är bl a det som skadar tänderna och då kvittar det om det är cola, potatis, big mac eller godis.

sen spelar colans surhet in och light är väl som sagt lika surt som vanlig med socker i. Rätta mig om jag har fel.

454 Inlägg
10 februari 2007
falloutboy skrev:
r-ted skrev:
FugitivE skrev:

är inte cola surt även om det inte är socker i det? ska man resonera så, då kan man inte äta något med kolhydrater i. Iom att nedbrytningen av kolhydrat (socker/stärkelse) startar redan i munnen till följd av en utsöndring av amylas. det är bl a det som skadar tänderna och då kvittar det om det är cola, potatis, big mac eller godis.

sen spelar colans surhet in och light är väl som sagt lika surt som vanlig med socker i. Rätta mig om jag har fel.

Cola light dödar tänderna ordentligt oxå genom att slita bort emaljen från tänderna , lixom juice och alla andra sura saker gör ....

1 723 Inlägg
10 februari 2007
ryttersson skrev:
Cola light dödar tänderna ordentligt oxå genom att slita bort emaljen från tänderna , lixom juice och alla andra sura saker gör ....

som jag tänkte då. då kan man dricka cola och äta nåt riktigt surt, som en grape, och sen gå och borsta tänderna rejält wink

2 594 Inlägg
10 februari 2007
falloutboy skrev:
ryttersson skrev:

som jag tänkte då. då kan man dricka cola och äta nåt riktigt surt, som en grape, och sen gå och borsta tänderna rejält wink

det är det sämsta man kan göra har man ätit nått surt tex apelsin juice eller så skall man vänta me att borsta tänderna i minst 2timmar annar blir det erretion på tänderna faligt

1 723 Inlägg
10 februari 2007
visserligen offtopic men apelsinjuice är inte att rekommendera till barn då det är så frätande för tänderna.

Teddan
2 495 Inlägg
10 februari 2007
men jag har ju redan köpte tänderna... hehehe. nu e det ju så att jag inte gillar det söta längre, tycker det blir för klibbigt.

xcOOb
388 Inlägg
10 februari 2007
dricker vanlig i vilket fall som helst!

Sök