7825
Sök

Coca-Cola LIGHT

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 februari 2007
Trådstartare
Tjabba jao de har ju gått rykten i tdingar hit o dit i minst 10år att light produkter så som cola light o sånt är farligare o mer onyttigt än exmpelvis vanlig cola... därför är jag lite nyfiken på att veta vad som verkligen är saningen med light produkt is it bad or good?!

Tacksam för svar!

Bmw osv..

7 100 Inlägg
9 februari 2007
dom bara skriver en massa skit tycker ja,cola som cola men ja tror inte ligthen är farligare=p

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Majestas
1 319 Inlägg
9 februari 2007
Våran familj har köpt Pepsi max så länge jag minns, vi dricker säkert 2 liter var i veckan!

Vi lever än ^^

Team VeboTrim

draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 februari 2007
Det onyttiga i light är sötningsmedlet som ska vara cancer framkallande..
Tidningarna kan skapa rubriker smile

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
10 februari 2007
som ludde säger så är d sötningsmedlet (aspartan, tror ja d heter) som "är" cancer framkallande... men nu har dom bytt ut d mot något annat sötningsmedel.. så om några år kommer nästa larm rapport smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

886 Inlägg
10 februari 2007
Machin skrev:
som ludde säger så är d sötningsmedlet (aspartan, tror ja d heter) som "är" cancer framkallande... men nu har dom bytt ut d mot något annat sötningsmedel.. så om några år kommer nästa larm rapport smile

det roliga är att dom bytte bara i Cola big_smile, om man kollar på Sprite så är det samma, hahaha big_smile

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
10 februari 2007
Wicca: oki smile .. tror dock d är bytt i pepsi max oxå...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Men om man druckit ca 1-1½liter coca cola om dagen i hur många år som helst.. tjänar man nånting på att gå över till light?

Bmw osv..

1 353 Inlägg
10 februari 2007
Det är väl även så att det sötningsmedlet lurar kroppen att producera insulin, som är till för att ta hand om sockret som den (kroppen) tror kommer, men det kommer inget riktigt socker, och då får man ett jävla söt/socker begär sen istället.

There's no replacement for displacement

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
10 februari 2007
Man måste säkert konsumera en jäävla kvantitet för att det ska vara riktigt onyttigt, men jag bojkottar allt sånt.. Aspartam, sorbitol, sackarin, aseculfam k o allt vad de heter. De finns ju i tamejfaan allt nästan nuförtiden.. Visst, socker är väl inte hälsokost, men jag vill ha naturliga råvaror så långt det går..

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
10 februari 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Men om man druckit ca 1-1½liter coca cola om dagen i hur många år som helst.. tjänar man nånting på att gå över till light?

tviiiivlar... prova kran vatten smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 februari 2007
haha vad fan har denna tråden på garaget.org att göra xD
lite illa faktiskt tongue

FreddeK
10 februari 2007
bonnen skrev:

off topic får du skriva vad du vill så länge du inte överskrider reglerna! Tycker det är bra att det finns lite annat att prata om mellan bilar och dess tillbehör! Vardagsbekymmer som man kan få hjälp med och byta erfarenheter om allt möjligt!

1 297 Inlägg
10 februari 2007
bonnen skrev:

Index » Off topic » Coca-Cola LIGHT

big_smile

886 Inlägg
10 februari 2007
UseDubbelTurbo skrev:

enligt min syrra som är colaholic så sparar du en viktuppgång på ca 11 kilo på ett år om du dricker Light istället. hur sant det är vet jag icke.
Senast redigerat av Wicca (10 februari 2007)

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

7 120 Inlägg
10 februari 2007
Om ni orkar resa på er från datastolen, ta på er jogging kläder och ta o springa en runda så kan ni dricka hur mkt cola ni vill smile

9 108 Inlägg
10 februari 2007
Så fruktansvärt trött på alla "nya rön" om att saker är cancerframkallande, solljus, potatis och cola, vad fan kommer härnäst?

angående lightprodukter vs vanliga så är det allra bästa att dricka vatten.  wink Köper aldrig hem läsk längre, blir bara när man käkar ute. Lika bra att vänja sig!

Wicca skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

enligt min syrra som är colaholic så sparar du en viktuppgång på ca 11 kilo på ett år om du dricker Light istället. hur sant det är vet jag icke.

Löjligt påstående tongue Beror på hur många faktorer som helst.
Senast redigerat av MilleN (10 februari 2007)

2 594 Inlägg
10 februari 2007
fattar inte hur ni kan dricka light smakar skit i munnen

542 Inlägg
10 februari 2007
Det som är dåligt med Light, är när man dricker läsk får kroppen ett påslag av insulin för att ta hand om sockret. När man då dricker en light-produkt så får man ett insulin påslag men det kommer inget socker. Detta gör att man får för hög halt av insuilin i blodet och ökar risken att drabbas av typ-2 diabetes=insulin resistens.

Teddan
2 495 Inlägg
10 februari 2007
ghost_boy83 skrev:
fattar inte hur ni kan dricka light smakar skit i munnen

det tycktet jag oxå ända till cola light kom med sucralose istälelt för aspartam som sötningsmedel.
NU kan inte jag dricka vanlig cola då jag tycker det klibbar ihop i munnen av allt socker, speciellt när man dricker när man sover (har alltid en oöppnad burk brevid sängen som är tom på morronen).
numera så dricker jag bara Light, har gått ner ca 8kg på mindre än ett år, jag dricker mycket cola och kan ibland ersätta måltider med 2burkar cola och en redbull om det är stressigt.

har alltid ett flak cola light burkar i kofferten :-)

vad jag har fattat så ska det ny sötningsmedlet vara bättre än det gamla.

Ja jag vet att cola inte är någon hälso dryck , men jag kan bara inte vara utan.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök