Koppla in laddtrycksmätare, med det sitter en "ställbart laddtryck" hjälp!!!!!

nikke3D
18 januari 2012 · 54 Inlägg

Hejsan!!


jag har en volvo 850 t5, och så ville jag koppla in min laddtrycksmätare, men det sitter en , jag vet inte vad den heter hmm men det är en sån sak så att du kan ställa in laddtrycket själv, så vart kopplar jag då in slangen??

bifogar 2 bilder:

http://dayviews.com/nikke3d/2012/1/18/

Någon som kan detta? , skulle vara underbart!!! big_smilebig_smilebig_smile

Volvo 850 "bettan" (1994)
nikke3D
18 januari 2012 · 54 Inlägg

Ska jag bara plugga in slangen där den är pluggad? big_smile

Volvo 850 "bettan" (1994)
jimbon
18 januari 2012 · 711 Inlägg

Nästan enklast att göra som i denna tråd: http://forum.svenska85x70klubben.se/vie … ksm%E4tare

Inlägg 5 visar en klockren bild,bara fram med torxmejseln och skruva bort kåpan som är ovanför knäna.
Även ett tips på att koppla in belysningen i mätaren också.

Jag kopplade dock in min precis bakom mätarhuset då jag tog bort hela instrumentbrädan när jag kopplade in en mätare på min gamla 850.Lite mer torx att ta bort,men det är snabbt gjort att plocka bort instrumentbrädan på 850.
Smidigt när du ska koppla in el till mätaren också.

Senast redigerat av jimbon (18 januari 2012)

nikke3D
18 januari 2012 · 54 Inlägg

Det var redan en T-korsning där nere, men mätaren är död på både instrumenthuset och den externa, den på instrumenthuset funkade inte när jag köpte bilen, för dom hade redan haft en extern mätare sen innan.

så hur gör man då? big_smile

Volvo 850 "bettan" (1994)
jimbon
18 januari 2012 · 711 Inlägg

Läckage på orginalslangen kanske,vet att jag hade ett stort hål på min.Men mätaren var inte tvärdöd då men visade lågt laddtryck.

Minns jag inte fel så ska man kunna koppla in på valfri anslutning på vacuumträdet som sitter framme vid gasspjället.Det är alltid nån som är ledig där,ta bort "hatten" som sitter på anslutningen och koppla på din
slang där.Annars borde det gå att koppla in på slangen som går från orginaldumpen,den sitter undertill på turbon
så det är bara att känna med handen.Men se till att turbon är kall wink Annars kan det svida på fingrarna.

Och gör inte som vissa med att stå och tokgasa still för att se hur mkt ladd du får.

nikke3D
18 januari 2012 · 54 Inlägg

haha tack:) ska gå ut i morgon och koppla in den på trädet! dock så måste man ha lång slang? men det  finns nog att köpa någonstans! , haha ja turbon blir snabbt varm haha, kände jag idag smile ajajj

Volvo 850 "bettan" (1994)
jimbon
18 januari 2012 · 711 Inlägg

Dom 2gånger som jag köpt mätare så har det räckt med slangen som oftast följer med om du köper ny mätare.
Slang finns väl annars både på biltema och en välsorterad okq8.

nikke3D
18 januari 2012 · 54 Inlägg

Den jag köpte på biltema är väl kanske 50 cm? men det kanske räcker, ska ut och kolla som sagt i morgon, återkommer med svar då, och ännu en gång tack för hjälpen!! smile

Volvo 850 "bettan" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang