7023
Sök

Hjälp med Alpine KTX-H100

409 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Har införskaffat ett Alpine KTX-H100 kit till min Alpine PXA-H100 ljudprocessor. HU är en Alpine 117ri.
Problemet jag har är att när jag försöker ansluta till processorn via datorn så öppnar jag programmet, väljer PXA-H100 och klickar på okej. Datorn tänker i någon sekund sen kommer ett felmeddelande upp:
"Ett allvarligt problem har uppstått. Klicka på "OK" knappen."
"PORT OPEN ERROR"

Har letat i manualen, installerat om allting, kollat alla anslutningar minst 3 gånger, googlat för att leta svar men hittar ingen lösning.

Så nu, innan jag tappar vettet, så hoppas jag att någon här vet vad fan som kan vara fel?

409 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Löste problemet genom att testa en annan dator!

Men tydligen så kan man inte ställa delningar/tidskomp osv när man har kört imprint programvaran? hmm

742 Inlägg
24 januari 2012
Nej, det kan man inte! sad Imprint programvaran kopplar också ut alla delningsfilter i stereon.

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

409 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
Jo, vart klart bättre när man körde imprinten men är fortfarande inte nöjd. Får väl helt enkelt ställa själv..

16 197 Inlägg
24 januari 2012
Boyakacsha skrev:
Jo, vart klart bättre när man körde imprinten men är fortfarande inte nöjd. Får väl helt enkelt ställa själv..

allt sånt ställer man ju in i stereon smile

har oxå en sån box, riktigt nöjd me den.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

409 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
Tar gärna emot hjälp angående delningen och tidskompet då jag aldrig riktigt har fått till det.

Hur ställer du/ni tidskomp, vart börjar ni, vad lyssnar ni på när ni gör det osv?

Delningen på Alpine 117Ri är lite förvirrande men ska väl kunna lösa det hoppas jag.

Sök