I min första "tävlingsbil" 2008 ( en Golf II), hade jag en sån GZ hydrogen 15" och ett 800w mutant monoblock, spelade på bra till det mesta såväl dubbeltramp som hiphop o techno, men mer stamp än djupbas i 80L låda med två 4" aeroportar, minns inte längden på rören dock. Spelade ganska högt med det lilla steget, 144dB nåt sånt. Hade nog inte skadat med lite mer effekt, större låda och djupare avstämning för bättre allroundegenskaper.
B2 ES15 är trevliga djupbasfläskande basar men de funkar bäst i något större lådor, har byggt en till en vän med 2 såna basar, den lådan blev på runt 220L till bägge med två 6 portar och den spelar nice den med.
SPL XTR basen har ja inte använt/byggt med själv men de ja vet använder den är nöjda iaf med hur den spelar.
RE basen micke länkade till har jag använt både den första versionen med pappkon och den nyare med plastkåpa över hela konen.
I samma låda, samma bil med samma volym spelade de nya ca 3dB lägre än den gamle, så allt som vidareutvecklas är inte till det bättre.

Men visst klarar de en del effekt helt klart och det går o spela högt med dem, fast den nya versionen lät sämre tyckte jag.